  • 1. Data: 2003-03-04 14:13:33
    Temat: Zasilek macierzynski
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    Wlasnie rozmawialem z pania z ZUS.

    Powiedziala mi, ze aby miec prawo do urlopu macierzynskiego i zasilku,
    nie ma zadnych wymogow czasowych - czyli ze np. mozna przyjacpracownika,
    czy osobe wspolpracujaca miesiac-dwa przed porodem i to wystarczy aby te
    swiadczenia uzyskac.

    Jak to jest?

    Jak jest w kwestii wyliczania wysokosci swiadczen wyplacanych podczas
    urlopu macierzynskiego (liczonych jako 100% sredniego wynagrodzenia za
    ostatnie 6 miesiecy) jesli praca trwala przed porodem np. 2 miesiace?

    K.

  • 2. Data: 2003-03-04 21:30:51
    Temat: Re: Zasilek macierzynski
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    o kombinujemy troszeczke...

> [...]
    > nie ma zadnych wymogow czasowych - czyli ze np. mozna przyjacpracownika,
    > czy osobe wspolpracujaca miesiac-dwa przed porodem i to wystarczy aby te
    A czy pytałeś panią o osobe współpracującą? bo współpracująca osoba MUSI być
    ubezpieczona 6 m-cy żeby cokolwiek z zus dostać.
    Bo jeżeli to jest zwykły pracownik to się zgadza.
    I jest jeszcze lepsza sprawa.
> [...]
    > urlopu macierzynskiego (liczonych jako 100% sredniego wynagrodzenia za
    > ostatnie 6 miesiecy) jesli praca trwala przed porodem np. 2 miesiace?
    wtedy liczysz sume z dwóch miesięcy i dzielisz przez 2

  • 3. Data: 2003-03-05 09:16:01
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości > A
    czy pytałeś panią o osobe współpracującą? bo współpracująca osoba MUSI być
    > ubezpieczona 6 m-cy żeby cokolwiek z zus dostać.

    Jestes tego pewnien? Zgodze sie ze okres 6 m-cy musi byc zeby otrzymac
    zasilek chorobowy (lub zachowana ciaglosc pracy) ale jesli chodzi o
    macierzynski to wydaje mi sie ze nie ma takiego wymogu.
    Malgorzatka

  • 4. Data: 2003-03-05 10:59:01
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    In article <b44f9b$rk7$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    m...@i...pl says...

> [...]
    > zasilek chorobowy (lub zachowana ciaglosc pracy) ale jesli chodzi o
    > macierzynski to wydaje mi sie ze nie ma takiego wymogu.

    Wlasnie tak powiedziala mi urzedniczka.

    mowilem ze osoba wspolpracujaca, a ona ze dla zasilku chorobowego - 6
    mies, dla macierzynskiego - nie ma takiego wymogu.

    K.

  • 5. Data: 2003-03-05 18:47:11
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > Wlasnie tak powiedziala mi urzedniczka.
    >
    > mowilem ze osoba wspolpracujaca, a ona ze dla zasilku chorobowego - 6
    > mies, dla macierzynskiego - nie ma takiego wymogu.
    Przyznam, że teraz to już nie wiem. Pani w moim zusie powiedziała, że musi
    byc ubezpieczona 6 m-cy
    Przeglądałem strony ZUS, ale wiele tam nie znalazłem :-(
    PawełJ

  • 6. Data: 2003-03-06 10:06:00
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    http://www.zus.pl/ref_99/porad8/porad8.htm

    "Ubezpieczony nabywa prawo do zasiłku chorobowego po upływie okresu
    wyczekiwania. Okres ten dla osób podlegających ubezpieczeniu chorobowemu
    dobrowolnie, a więc i dla osób prowadzących działalność pozarolniczą i osób
    z nimi współpracujących, wynosi 180 dni. Do okresu ubezpieczenia, od którego
    uzależnione jest prawo do zasiłku chorobowego, zalicza się poprzednie okresy
    podlegania ubezpieczeniu chorobowemu, zarówno obowiązkowo jak i dobrowolnie,
    pod warunkiem jednak, że przerwa w ubezpieczeniu nie przekracza 30 dni."
    [ciach]

    "Zasiłek macierzyński przysługuje ubezpieczonej, która w okresie
    ubezpieczenia chorobowego: * urodziła dziecko" [ciach]

    I tylko tyle. Czyli nie wazne jak dlugo podlega ubezpieczeniu, ale musi byc
    ubezpieczona jak rodzi.

    Pozdrawiam, Malgorzatka