  • 1. Data: 2011-04-01 15:17:00
    Temat: Zatrudnienie ciężarnej
    Od: "Radek" <7...@w...pl>

    Prowadzę DG i chciałbym zatrudnić na umowę o pracę moją znajomą, która jest
    aktualnie w ciąży (jakiś 3-4 miesiąc). W związku z tym mam takie pytanie..
    Jeżeli za 2-3 miesiące moja znajoma przejdzie na macierzyńskie i nie będzie
    mogła pracować, to czy ja ponoszę wtedy jakieś koszty na jej pensję /
    podatki / etc.?

  • 2. Data: 2011-04-01 17:07:39
    Temat: Re: Zatrudnienie ciężarnej
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-01, Radek <7...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Jeżeli za 2-3 miesiące moja znajoma przejdzie na macierzyńskie i nie będzie
    > mogła pracować, to czy ja ponoszę wtedy jakieś koszty na jej pensję /

    Pytanie czy ZUS nie potraktuje tego jako próby wyłudzenia świadczeń.
    Np.:
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Pozorne-zatrudnienie
    -odbiera-swiadczenia-1520074.html
    A za pierwsze 33 dni zasiłku, to i owszem zapłacisz, z własnej kieszeni.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2011-04-02 08:01:51
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Radek <7...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Jeżeli za 2-3 miesiące moja znajoma przejdzie na macierzyńskie i nie będzie
    > mogła pracować, to czy ja ponoszę wtedy jakieś koszty na jej pensję /

    Lepiej niech zalozy sama DG i wystawia Ci faktury, w razie czego Ty nie masz
    problemów, tylko ona.

    a.

  • 4. Data: 2011-04-04 10:59:14
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 1 Apr 2011 17:17:00 +0200, Radek napisał(a):

    > Prowadzę DG i chciałbym zatrudnić na umowę o pracę moją znajomą, która jest
    > aktualnie w ciąży (jakiś 3-4 miesiąc). W związku z tym mam takie pytanie..
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Jeżeli za 2-3 miesiące moja znajoma przejdzie na macierzyńskie i nie będzie
    ^^^^^^
    To teraz już baby rodzą w 5 -7 miesiącu?
    Mnie się wydawało zawsze że ciążą trwa ~270dni
    Oczywiście pomijam wczesny poród, bo tego nikt nie jest w stanie
    przewidzieć :)

  • 5. Data: 2011-04-04 20:54:25
    Od: adam <a...@g...pl>

    > Pytanie czy ZUS nie potraktuje tego jako próby wyłudzenia świadczeń.

    Zagrożenie jest realne, pazerność ich nie ma granic. Ale z drugiej
    strony - czy kobieta w ciąży nie ma szans na zatrudnienie?

  • 6. Data: 2011-04-05 06:21:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-04-2011 22:54, adam pisze:

    > Zagrożenie jest realne, pazerność ich nie ma granic. Ale z drugiej
    > strony - czy kobieta w ciąży nie ma szans na zatrudnienie?

    Ba, jak ciąży nie widać to potencjalny pracodawca pytać nie może.

    A odmowa zatrudnienia ze względu na ciąże to dyskryminacja i można
    takiego do sądu pracy podać (pomijam przypadki, kiedy dana praca nie
    może być wykonywana przez kobiety w ciąży, bo zabraniają tego odrębne
    przepisy).

    Jeżeli kobieta zostaje zatrudniona i jakiś czas faktycznie pracuje, nie
    są to jakieś przewałki typu zatrudniona w poniedziałek, w piątek idzie
    na zwolnienie i nikt je w firmie nie zna poza szefem, to z ZUSem da się
    wygrać jakby się czepiał. Ale czepiać się nie powinien.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813