  • 1. Data: 2011-04-02 17:37:09
    Temat: samochód na firmę - co finalnie odliczamy
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam,

    Powiedzmy że chcę kupić Opla Zafirę na firmę. Używanego na FV.

    Czy wzór do odliczenia będzie następujący, symulacja:

    45 000 zł brutto - 6000 zł VAT = 39 000 - (19% * 39 000) = 31590 zł (po
    odliczeniu wszystkich podatków)

    Proszę o wsparcie.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-04-02 17:54:55
    Temat: Re: samochód na firmę - co finalnie odliczamy
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ireneusz Brycki" <i...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:in7ms4$h7n$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy wzór do odliczenia będzie następujący, symulacja:
    >
    > 45 000 zł brutto - 6000 zł VAT = 39 000 - (19% * 39 000) = 31590 zł (po
    > odliczeniu wszystkich podatków)

    A na co to ma byc wzor?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-04-02 18:11:04
    Temat: Re: samoch?d na firm? - co finalnie odliczamy
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-04-02 19:54, SDD pisze:
    > U?ytkownik "Ireneusz Brycki"<i...@g...pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:in7ms4$h7n$1@inews.gazeta.pl...

    > A na co to ma byc wzor?
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Wzór na to ile jestem w stanie odliczyć od ceny brutto samochodu
    zakupionego na firmę po tych wszystkich zmianach.

    Chyba że zapytujesz od strony formalnej czyli czepialsko? ;-) to nie
    będę tłumaczył.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 4. Data: 2011-04-02 18:46:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ireneusz Brycki" <i...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:in7orn$nvi$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > zakupionego na firmę po tych wszystkich zmianach.
    >
    > Chyba że zapytujesz od strony formalnej czyli czepialsko? ;-) to nie będę

    No bo naraz tego 0,19*39000 to raczej nie odliczysz, wiec w ekonomicznych
    kalkulacjach dobrze byloby uwzglednic zmiane wartosci pieniadza w czasie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-04-02 19:18:12
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Czy wzór do odliczenia będzie następujący, symulacja:
    >
    > 45 000 zł brutto - 6000 zł VAT = 39 000 - (19% * 39 000) = 31590 zł (po

    Vat-u odliczasz 60% nie więcej niż 6 tys
    Czyli przy twojej kwocie brutto to faktycznie tyle vatu odliczysz

    Ale w jaki sposób chcesz 19% podatku odliczyć jak już ze dwa lata jest 18%
    bo chyba to masz na myśli.
    No i w jaki sposób chcesz to zrobić jednorazowo? Chyba jako środek trwały z
    amortyzacją na 60 m-cy a więc
    39000/60 = 650 miesięcznie co obniży ci podatek o 117 zł miesięcznie.
    O ile oczywiście w tym progu podatkowym będziesz
    No i o ile nie sprzedasz tego auta wcześniej

    Chyba twój wzór jest zbyt prosty

    --
    Pawełj

  • 6. Data: 2011-04-03 05:44:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    pawelj w <news:4d977676$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "Ireneusz Brycki" <i...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:in7ms4$h7n$1@inews.gazeta.pl...
    ^^^^^^^^^^
    > Ale w jaki sposób chcesz 19% podatku odliczyć jak już ze dwa lata jest 18%
    > bo chyba to masz na myśli.

    Liniowy to 19%

    > No i w jaki sposób chcesz to zrobić jednorazowo? Chyba jako środek trwały z
    > amortyzacją na 60 m-cy

    30 miesięcy

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2011-04-03 08:30:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ireneusz Brycki wrote:

    > Powiedzmy że chcę kupić Opla Zafirę na firmę. Używanego na FV.
    > 45 000 zł brutto - 6000 zł VAT

    Sprawdź czy nie dostaniesz czasem faktury VAT marża :-)