  • 1. Data: 2004-10-25 14:13:04
    Temat: Zatrudnienie w Niemczech- co z podatkami?
    Od: "YOeLL" <y...@p...fm>

    Witam Szanownych Grupowiczow,

    Podejrzewam, ze moje pytanie wyda sie wam banalne, ale powoli zaczyna mnie
    to dosc powaznie intrygowac. Otoz jestem zatrudniony jako przedstawiciel
    niemieckiej firmy na Polske (bez wlasnej dzialalnosci gospodarczej) na umowe
    o prace. Umowa ta jest sporzadzona w dwoch jezykach, wiec sadze ze tutaj
    jest wszystko zgodne z prawem. Nie mam natomiast pewnosci czy moi pracodawcy
    odprowadzaja w Niemczech nalezne z tego tytulu podatki. Jesli tak- problem
    znika. Lecz co w przypadku jezeli tego nie robia? Czy ja sam musze rozliczac
    sie z US? Sprawa zaczela byc o tyle smieszna, ze "genialna" pani w US
    powiedziala, ze po prostu nie wie co zrobic w takiej sytuacji. Bede
    wdzieczny za wszelkie informacje, bo nie podoba mi sie perspektywa placenia
    podatku za caly rok jednorazowo z gora odsetek, tym bardziej, ze moje
    wynagrodzenie to nie jest 1000 PLN. A jak znam zycie to fiskus szybko
    znajdzie sobie pretekst, zeby z czlowiek zedrzec. Kto jak kto, ale oni
    dzialaja w mysl zasady- dajcie nam czlowieka a my znajdziemy na niego
    paragraf.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2004-10-26 08:40:21
    Temat: Re: Zatrudnienie w Niemczech- co z podatkami?
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <clj23h$d2n$1@atlantis.news.tpi.pl>, YOeLL wrote:
    > Witam Szanownych Grupowiczow,
    >
    > jest wszystko zgodne z prawem. Nie mam natomiast pewnosci czy moi pracodawcy
    > odprowadzaja w Niemczech nalezne z tego tytulu podatki.

    Jaki problem zeby spytac ich ksiegowosc lub 'FinanzAmt' ?
    Co z kwitem ? Jak zyje wszedzie dawano papier przy wyplacie a na nim
    rozliczenie co i za co.
    A potem to juz obrona przed podwojnym opodatkowaniem, zaden problem.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl