  • 1. Data: 2004-10-25 10:40:55
    Temat: Odp: sprzedaż środka trwałego
    Od: "Przemek" <p...@o...pl>

    > Mam problem, sprzedaje samochód który był środkiem trwałym w firmie,
    > odliczałam co miesiąc amortyzacje, jeszcze nie jest odliczona do końca.
    > Prowadzę KPiR, co będzie moim przychodem a co kosztem,
    > przy sprzedaży samochodu.
    > Wiem już, że na fakturze nie doliczam Vatu.

    A z jakiego powodu?

    > Ale jak to wszystko zaksięgować?

    Kwota netto z faktury sprzedaży jako kwota przychodu, a niezamortyzowana
    wartość w/w środka trwałego w koszty.
    Przemek

  • 3. Data: 2004-10-25 10:52:58
    Temat: Re: sprzedaż środka trwałego
    Od: Schpakoo! <n...@s...pl>

    Dnia Mon, 25 Oct 2004 12:45:51 +0200, Gosiaczek napisał(a):

    > Witam

    również

    > Wiem już, że na fakturze nie doliczam Vatu.
    > Ale jak to wszystko zaksięgować?

    Nie doliczasz VAT-u? Uważaj. Sprzedaż taka mogła być zwolniona z VAT tylko,
    jeżeli nie był on odliczany przy zakupie. Piszę to z głowy i nie jestem
    pewien czy w dobie obowiązywania 'nowej' ustawy o VAT zasada ta ma nadal
    zastosowanie. Chcę tylko zasugerować wnikliwe przyjrzenie się temu
    problemowi. Dochodem jest różnica między niezamortyzowaną częścią a
    przychodem ze sprzedaży.

    Pozdrawiam

    Schpakoo!

  • 4. Data: 2004-10-25 11:00:21
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Przemek pisze:

    > A z jakiego powodu?

    > Kwota netto z faktury sprzedaży jako kwota przychodu, a niezamortyzowana
    > wartość w/w środka trwałego w koszty.
    > Przemek

    Ano pewnie dlatego, ze sprzeaje uzywany ST co do ktoregoNIEPRZYSLUGIWAL mu
    zwrot VAT

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-10-25 11:07:15
    Temat: Odp: Odp: sprzedaż środka trwałego
    Od: "Przemek" <p...@o...pl>

    > Słyszałam, że jeszcze odejmuje się cene zakupu środka trwałego.

    Przecież to właśnie cena zakupu jest amortyzowana. jeśli samochód kosztował
    20 000,00 zł. Zostało zamortyzowane powiedzmy 15 000,00. Czyli w momencie
    sprzedaży Twoim kosztem może być tylko 5 000,00zł.
    Przemek

  • 6. Data: 2004-10-25 11:09:34
    Temat: Re: Odp: sprzedaż środka trwałego
    Od: Gosiaczek <m...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Oct 2004 12:40:55 +0200, Przemek napisał(a):

    > A z jakiego powodu?
    sprzedaż samochodu osobowego używanego, jest zwolniona od podatku Vat.

    > Kwota netto z faktury sprzedaży jako kwota przychodu, a niezamortyzowana
    > wartość w/w środka trwałego w koszty.

    Słyszałam, że jeszcze odejmuje się cene zakupu środka trwałego.

    Gosia

  • 7. Data: 2004-10-25 11:54:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Gosiaczek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > wartość w/w środka trwałego w koszty.
    >+
    >+ Słyszałam, że jeszcze odejmuje się cene zakupu środka trwałego.

    ...byłoby dziwne jakby nie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-10-25 11:55:09
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 25-10-2004 13:54, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > On Mon, 25 Oct 2004, Gosiaczek wrote:
    > [...]
    >

    > ...byłoby dziwne jakby nie :)

    Ejże! Dwa razy w koszty?

    --
    xyz

    Inteligo
    story: http://tinyurl.com/43o6f
    finał: uznanie reklamacji
    konkluzja: *nawet* w PKO BP się coś zmienia

  • 9. Data: 2004-10-25 13:08:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, xyz wrote:

> [...]
    > + > > + > + > a niezamortyzowana wartość w/w środka trwałego w koszty.
    > + > > + + Słyszałam, że jeszcze odejmuje się cene zakupu środka trwałego.

    No, przedobrzyłem nie czytając "NIEzamortyzowana"
    sprzedaż - zakup + amortyzacja :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-10-25 17:05:38
    Od: Gosiaczek <m...@g...pl>

    Dzięki wszystkim za odpowiedźi rozjaśniły mi tą kwestię.

    Gosia