  • 1. Data: 2002-03-09 16:16:57
    Temat: Zawieszanie Działalności
    Od: "ula p." <u...@w...pl>

    Mam 2 pytania zwiazane a zawieszaniem działalności:

    1) Czy jeśli zawieszę działalność na powiedzmy 3 miesiące to czy przez te 3
    mies. będzie mnie obejmowało ub. zdrowotne (to zn. czy będę sobie mogła iść
    za darmo do lekarza?)?

    2) Czy przez okres zawieszenia będę mogła pracować na umowę o dzieło z tą
    samą firmą, której wystawiam rachunki w DG?

    Chcę trochę 'odpocząć' od płacenia ZUS i nie wiem czy mogę zrobić to w taki
    sposób.

    pozdrawiam
    --
    ula p.

  • 2. Data: 2002-03-09 16:55:14
    Temat: Re: Zawieszanie Działalności
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 09 mar 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >tą samą firmą, której wystawiam rachunki w DG?
    >

    >Chcę trochę 'odpocząć' od płacenia ZUS i nie wiem czy mogę zrobić to w

    Z tego co wiem ZUS nie zna pojecia zawieszenia, jedyne wyjscie to
    likwidacja.
    Wariant 2) bywa traktowany jako "maskowanie" stosunku pracy, nie wiem
    czy z jakimis skutkami...

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 3. Data: 2002-03-10 18:50:31
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Z tego co wiem ZUS nie zna pojecia zawieszenia, jedyne wyjscie to
    > likwidacja.

    To nieprawda. Spokojnie możesz zawiesić działalność i na ten
    okres wyrejestrować się z ubezpieczeń.
    Oczywiście niepłacąc ubezpieczenia zdrowotnego nie jesteś uprawniona
    do świadczeń zdrowotnych.

    > Wariant 2) bywa traktowany jako "maskowanie" stosunku pracy, nie wiem
    > czy z jakimis skutkami...

    Jeżeli wszystko jest na kwitach zgodnie z przepisami to nie powinno być
    problemu.
    A od tej umowy nie zapłacisz ZUS'u ?

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 4. Data: 2002-03-11 18:12:47
    Od: "remton" <r...@b...pl>

> [...]
    > do świadczeń zdrowotnych.
    >
    > Należy dodać ,że po wznowieniu działalności dopiero po 6 m-cach opłacania
    skladek na ubez.zdrowotne będzie Ci przysługiwał płatny zasilek w przypatku
    niezdolności do pracy.

  • 5. Data: 2002-03-11 20:43:48
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 11 mar 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    >skladek na ubez.zdrowotne będzie Ci przysługiwał płatny zasilek w
    >przypatku niezdolności do pracy.

    teraz ja poprawie ;)... ubezpieczenia chorobowego raczej...

  • 6. Data: 2002-03-11 20:43:59
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

  • 7. Data: 2002-03-12 08:52:51
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-11 21:43, Użytkownik Arjos napisał:
    > Dn 11 mar 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

    > teraz ja poprawie ;)... ubezpieczenia chorobowego raczej...
    Sie zdycudujcie o co wam chodzi.
    Świadczenia zdrowotne to np. wizyty u lekarza, szpital itp itd. -
    na to jest ubezpieczenie zdrowotne.
    Ubezpieczenie chorobowe daje nam zasiłek chorobowy, zasiłek
    macierzyński itp. itd.
    Jeżeli nie płacisz zdrowotnego, nie masz prawa do bezpłatnej opieki
    lekarskiej.
    Jeżeli nie płacisz chorobowego - do świadczeń pienięznych typu zasiłki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl