  • 31. Data: 2005-01-08 11:58:47
    Temat: Re: Zawieszenie składek ZUS
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Patrzę z takiego punktu widzenia (cytat jak wyżej) oraz:
    > "np. brak zamówień czy też martwy sezon to, zdaniem Sšdu Apelacyjnego, tak
    > długo, jak długo osoba prowadzšca działalnoœć gospodarczš wyraża gotowoœć
    > jej prowadzenia i jednoczeœnie na zewnštrz nie daje wyrazu chęci
    > zaprzestania tej działalnoœci,

    No czyli jeśli osoba dała wyraz chęci zaprzestania (poinformowanie ZUS i US
    o zawieszeniu) i nie wyrażała gotowości prowadzenia (np. nie otwierała
    firmy, nie pojawiała się pod tym adresem), nie prowadziła księgowości, nei
    rjestrowała kosztów, to IMO nie prowadziła działalności.

    tak długo powinna być uważana za osobę
    > prowadzšcš działalnoœć gospodarczš"
    >
    > Prawda że przyjęcie przez ZUS "oświadczenia o zawieszeniu" jest "wyrazem
    > chęci", tylko z "zaprzestaniem" jest kłopot :[

    Nie powinno być, chyba że przed zawieszeniem działalność też faktycznie nie
    działała. :-)

  • 32. Data: 2005-01-08 12:01:37
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > [...]
    >
    > ...a nie o tym iż takie pojęcie przestanie istnieć ?
    > Powiadasz że jak ustawodawca wykreśli z przepisów pojęcie "meldunku
    > tymczasowego" to nadal będzie można uważać że ktoś jest "zameldowany
    > tymczasowo" (mimo że takiego pojęcia nie będzie) ?

    Nie - ale będzie można wywodzić że nie zamieszkuje tam gdzie jest
    zameldowany na stałe.
    Czyli że nie dopełnił obowiązku meldunkowego w nowym miejscu]

    > Owszem, rozumiem różnicę między *formalnym* oraz faktycznym określeniem
    > stanu "prowadzi działalność". Ale fakt nieistnienia stanu "działalność
    > okresowo zaprzestana" prowadzi do wniosku iż ustawodawca wyróźnia
    > tylko trzy stany:
    > - nie prowadzi działalności i nie jest przedsiębiorcą
    > - jest przedsiębiorcą i *jeszcze* nie prowadzi działalności
    > - jest przedsiębiorcą i prowadzi działalność

    Tyle że stan faktyczny jest inny.....

    > Stanu "czasowo zaprzestał" nie przewidziano, bo stan ten nazywa się
    > "zaprzestał" :)

    Ano.
    O to chodzi.
    I nie zgłosił że zaprzestał.

    Bo przewiduje w przyszłości iż może zacznie znowu.
    Dokładnie o tym mówię.

    > Bo przecież ZUS nie powołuje się na "stan faktyczny" a na dowód
    > w postaci wpisu do EDG :)

    Ale jak widzisz - to za mało żeby sąd przyznał mu rację.

  • 33. Data: 2005-01-08 12:09:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Moment. Piszę o tym linku (sam podałeś):

    Wiem - tyle że ja mówiłem o sądzie wojewódzkim.

    > "Sšd Apelacyjny[...]zmienia zaskarżony wyrok i oddala odwołanie Lecha S."
    >
    > Wychodzi iż to Lech S. *nie* uzyskał uchylenia decyzji ZUS.

    Z uzasadnienia jednak jasno wynika skąd ten wyrok - bo sąd uznał że on tą
    działalnośc prowadził, a przynajmniej cały czas tak twierdził wobec PUP.

    Cytuję:
    "W przypadku wnioskodawcy, przyczyną nieosiągania przez niego dochodów był
    brak zamówień, a więc normalne następstwo ryzyka związanego nieodłącznie z
    prowadzeniem działalności gospodarczej, to jednak w świetle art. 1 wyżej
    wymienionej ustawy nie może być uważane za równoznaczne z zaprzestaniem
    prowadzenia działalności gospodarczej, tym bardziej, iż przez cały sporny
    okres wnioskodawca w żaden sposób nie zgłaszał na zewnątrz, np. wobec organu
    prowadzącego rejestr, zamiaru zaprzestania działalności, czy też w inny
    sposób odstąpienia, chociażby czasowo, od zamiaru prowadzenia działalności
    gospodarczej. Odwrotnie, z ustaleń dokonanych przez Sąd Wojewódzki wynika,
    że na zewnątrz, np. wobec Rejonowego Biura Pracy, wnioskodawca przez cały
    sporny okres twierdził, że prowadzi działalność gospodarczą. "

    Czyli sam się wkopał.

  • 34. Data: 2005-01-08 12:31:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2005, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ Nie - ale będzie można wywodzić że nie zamieszkuje tam gdzie jest
    >+ zameldowany na stałe.
    >+ Czyli że nie dopełnił obowiązku meldunkowego w nowym miejscu]

    Zgoda.
    Ale w tym kawałku wątku poszło juz tylko o obronę stanowiska
    iż to "podatnik musi dowodzić" :)

> [...]
    >+ > - jest przedsiębiorcą i *jeszcze* nie prowadzi działalności
    >+ > - jest przedsiębiorcą i prowadzi działalność

    Jak to "inny"... jest zgodny z pierwszą pozycją ;)
    Jeśli ubezpieczony dowiedzie że "nie prowadził"... :)

> [...]
    >+ I nie zgłosił że zaprzestał.
    >+
    >+ Bo przewiduje w przyszłości iż może zacznie znowu.

    IMHO wolno mu "przewidywać", ale nie wolno mu "nie zgłaszać" :)

    >+ Dokładnie o tym mówię.

    ...ja też :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 35. Data: 2005-01-08 15:39:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Jak to "inny"... jest zgodny z pierwszą pozycją ;)
    > Jeśli ubezpieczony dowiedzie że "nie prowadził"... :)

    Zgłosił że nie prowadzi, twierdzi że nie prowadził.
    ZUS lub sąd musiałby mieć coś na kontrargument?

    > IMHO wolno mu "przewidywać", ale nie wolno mu "nie zgłaszać" :)

    Na pewno?
    W ustawie o dg ma obowiązek zgłaszać tylko TRWAŁE zaprzestania.
    Co nie znaczy że te "nietrwałe" nie są zaprzestaniami.

  • 36. Data: 2005-01-08 20:58:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+
    >+ Na pewno?
    >+ W ustawie o dg ma obowiązek zgłaszać tylko TRWAŁE zaprzestania.

    IMHO nie ma takiego zapisu.
    To jedynie urząd powinien *interweniować* przy "trwałym", jednak
    IMO nie zwalnia to 'prowadzącego' od zgłaszania "zaprzestania"
    tak w ogóle...

    >+ Co nie znaczy że te "nietrwałe" nie są zaprzestaniami.

    :)
    No i pewnie nie zgodzimy się co do tego że *jednak* powinny być
    zgłoszne. Wpisać na listę rozbieżności :) (i czekać na kolejne
    wyroki...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 37. Data: 2005-01-08 22:09:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > IMHO nie ma takiego zapisu.
    > To jedynie urząd powinien *interweniować* przy "trwałym"

    Ściśle biorąc masz rację.

    > No i pewnie nie zgodzimy się co do tego że *jednak* powinny być
    > zgłoszne.

    Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć.
    Nie znam przepisów jasno nakazujących zgłaszać zawieszenie, zakazu
    oczywiście nie ma.

    >Wpisać na listę rozbieżności :) (i czekać na kolejne
    > wyroki...)

    Nie wierzę że nie było innych przez te 15 lat, więc może ktoś jednak coś
    wie?