    From: "robi" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zawiesznie czy zakończenie DG - pilne
    Date: Sat, 19 Oct 2002 01:27:24 +0200

    Witam.

    Pracowałem jako najemnik i jednocześnie prowadziłem DG. Zachorowałem i
    zanosi się, że pochoruję trochę dłużej. Prawo do zasiłku chorobowego
    spełnione (30 dni zatrudnienia itd.).

    Chciałbym się dowiedzieć (sprzeczne informacje), czy wystarczy zawiesić DG
    (jednoosobową - KPiR+VAT bez pracowników) czy zakończyć, by otrzymać
    świdczenie chorobowe z ZUS'u. Wolę otrzymywać 80% z pracy najemnej niż z DG.
    Domniemam, że muszę wyrejestrować się w ZUS-ie (ZUS ZWUA i ZUS ZWPA),
    wyrejestrować się w US z podatku VAT (VAT-R ???) .

    Nie wiem, czy wystarczy dla ZUS'u zawieszenie, czy zakończenie dziłalności
    (US - aktualizacja NIP-1).
    Aby otrzymać "chorobowe" 80% z ostatniej pracy najemnej, nie mogę mieć
    innego źródła dochodu.

    Wolałbym oczywiście zawiesić, by kiedyś powrócić do własnego
    przedsięwzięcia.
    Telefoniczna rozmowa z ZUS-em (z paniami) nie była owocna: "Niech pan
    przyjdzie i tu na miejscu dowie się wszystkiego"

    Wiem, że ZUS płaci za zwolnienie lekarskie po 30 dniach, ale czy musze im
    dostarczyć zwolnienie zaraz po wystawienu, czy zbiorczo po 30 dniach na
    zwolnieniu ?

    Czy ktoś już miał podobną sytuację ? Bardzo proszę o pomoc.
    ____
    Robi