  • 1. Data: 2003-02-18 10:00:27
    Temat: Zeznanie roczne malzonkow za 2002 r
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich,

    Zwracam sie do Was z prosba o wyjasnienie, czy mozliwe jest abym rozliczal
    sie w zeznaniu rocznym (podatek dochodowy) za rok 2002 wspolnie z malzonka
    (ktory PIT?), gdy:
    ja - pracowalem na poczatku 2002r na umowe o dzielo, nastepnie przeszedlem
    na wlasna dzialanosc gospodarcza (do chwili obecnej)
    zona - pod koniec roku 2002 rozpoczela prace na podstawie "umowy o prace na
    czas okreslony"

    Oraz jak wyglada w tym przypadku sprawa odliczen (zasadniczo wylacznie ze
    strony zony) za np. oplaty studiow?

    Licze na pomoc w wyjasnieniu i pozdrawiam,
    --
    Norbert Dąbrowski
    n...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-02-18 10:52:34
    Temat: Re: Zeznanie roczne malzonkow za 2002 r
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    ND wrote:

    > ja - pracowalem na poczatku 2002r na umowe o dzielo, nastepnie
    > przeszedlem
    > na wlasna dzialanosc gospodarcza (do chwili obecnej)

    To zależy od tego czy jesteś na zasadach ogólnych czy nie

  • 3. Data: 2003-02-18 11:13:15
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    > To zależy od tego czy jesteś na zasadach ogólnych czy nie

    Owszem jestem na zasadach ogólnych prowadze KPiR (1 os. DG)

  • 4. Data: 2003-02-18 11:17:40
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    ND wrote:

    > Owszem jestem na zasadach ogólnych prowadze KPiR (1 os. DG)

    Więc możesz rozliczać się razem z żoną, jeżeli byliście małżeństwem
    przez cały rok i nie macie rozdzielczości majątkowej

  • 5. Data: 2003-02-18 11:47:45
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    > Więc możesz rozliczać się razem z żoną, jeżeli byliście małżeństwem
    > przez cały rok i nie macie rozdzielczości majątkowej

    Czyli moge rozliczyc sie wspolnie z zona na PIT-37 (z ewentualnym
    uwzglednieniem PIT/O) ?

  • 6. Data: 2003-02-18 11:49:17
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    Sorki mialem na mysli PIT-36

  • 7. Data: 2003-02-18 12:02:18
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    ND wrote:

    > Sorki mialem na mysli PIT-36

    Jeśli to jest ten dla prowadzących DG (sorry nie pamietam numerów) to
    tak

  • 8. Data: 2003-02-18 12:05:52
    Od: "ND" <n...@p...onet.pl>

    > Jeśli to jest ten dla prowadzących DG (sorry nie pamietam numerów) to
    > tak

    Dzieki za pomoc,

    Pozdrawiam,
    --
    Norbert Dąbrowski
    n...@p...onet.pl

  • 9. Data: 2003-02-18 15:45:59
    Od: "Zenon Bombalina" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

    > To zależy od tego czy jesteś na zasadach ogólnych czy nie

    a jezeli z dzialalnosci rozliczalby sie na ryczalcie, a oprocz tego bylby
    zatrudniony i rozliczalby sie dodatkowo na zasadach ogolnych, to tez moglby
    sie wspolnie z zona rozliczyc (oczywiscie z tej czesci dochodow ktora
    pochodzila ze stosunku pracy, a nie z DG )?

  • 10. Data: 2003-02-18 16:13:05
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Zenon Bombalina" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie wspolnie z zona rozliczyc (oczywiscie z tej czesci dochodow ktora
    > pochodzila ze stosunku pracy, a nie z DG )?
    Osoby uzyskujące dochody ryczałtowe z działalności nie mogą skorzystać ze
    wspólnego rozliczenia ze współmałżoniem.Nie przypominam sobie żeby była
    jakaś specyfika osób ktore płacą ryczałt i jednocześnie zasady ogólene.Wiec
    nie możesz rozliczyć się z żoną
    Wiola