  • 11. Data: 2011-05-04 00:02:00
    Temat: Re: Zła stawka VAT
    Od: <s...@a...pl>

    > A co ma sposób liczenia VAT do podatku należnego w tym przypadku?

    Nie *sposób* liczenia, a to, co jest podstawą do jego liczenia. Zgodnie z
    założeniami podatku VAT nie powinni dopłacać 23% VAT, tylko należy
    odprowdzić VAT od tego, co jest należne (VAT od ceny usługi/towaru).
    Techniczny (matematyczny) sposób obliczania podatku nie ma znaczenia, można
    jedną z co najmniej z 6 metod to zrobić.

  • 12. Data: 2011-05-04 09:50:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 4 May 2011 02:02:00 +0200, s...@a...pl
    napisał(a):

> [...]
    > Techniczny (matematyczny) sposób obliczania podatku nie ma znaczenia, można
    > jedną z co najmniej z 6 metod to zrobić.

    Mnie tego wszystkiego nie musisz tłumaczyć. Ale w ostatecznym rozrachunku
    będą musieli (albo raczej - powinni) dopłacić Tristanowi ten VAT po
    wystawieniu korekt.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2011-05-04 10:03:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.05.2011 11:50), Borys Pogoreło wrote:

    > Mnie tego wszystkiego nie musisz tłumaczyć. Ale w ostatecznym rozrachunku
    > będą musieli (albo raczej - powinni) dopłacić Tristanowi ten VAT po
    > wystawieniu korekt.

    Patrząc z punktu widzenia tristanowych klientów, umawiam się z kimś na
    1000zł, co mnie obchodzi czy to jest 1000zł netto 0VAT, czy 813 netto +
    187VAT ?

    Ja zapłaciłem tyle ile było umówione i nie powinienem nic dopłacać.

    p. m.

  • 14. Data: 2011-05-04 10:51:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.05.2011 12:03, mvoicem pisze:

    > Ja zapłaciłem tyle ile było umówione i nie powinienem nic dopłacać.

    Jak czytam te teoretyzowanie, że kontrahent z uśmiechem na ustach zgadza
    się wyrównać koszty czyjejś pomyłki, to aż bym chciał być świadkiem,
    jakby do Borysa czy elefanta ktoś przyszedł dzisiaj i powiedział
    ,,panie, ten lewizor, co pan kupiłeś ostatnio, to się księgowa pomyliła
    i 23% cena wyższa jest.... proszę dopłacić''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2011-05-04 11:57:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 May 2011, elephanto wrote:

    > Zawsze.
    > A co cie obchodzi, czy kontrahent sobie vat odliczy czy nie?

    Ano pada na płask Twój argument o neutralnośc VAT. I leży.

    A niestety owo zwolnienie jest *przymusowe* - bo jak znam zycie,
    skoro pisze Tristan to chodzi o szkołę.
    Ustawodawca zaś nie wprowadził 0% VAT na usługi dydaktyczne, lecz
    stawkę zwolnioną.

    > Ty i tak go musisz odprowadzic.

    Tłumaczy Ci po dobroci, że *jakby wiedział*, to by nie musiał.
    Założyłby do spóły z żoną SC i zgłosił to SC do zwolnienia :P

    VAT byłby istotnie niższy - bo tylko od jego "oVATowanych"
    wydatków, zaś jego zarobek, ZUS i tak dalej (zawarte w kosztach)
    nie wchodziłyby w podstawę.

    > Takiej, ze zostal zanizony podatek nalezny za poprzednie miesiace.

    Tu widać różnicę między korektą a korektą, racja :)
    Z tym, że IMVHO nie jest zasadne zastrzeżenie:

    > Takie uroki korekty in plus

    ...bo w zasadzie "in minus" nie widać różnicy.
    Obowiązek podatkowy powstał kiedy powstał, a kwota tego obowiązku
    była wyznaczona błędnie (a nie, że się zmieniła).

    > Trzeba sie bylo umowic na netto + vat.

    Dawno zawierałeś umowę z jednostką budżetową? ;)
    Bo dobrze gadasz. Tyle, że budżet "ma pieniądze" w kwocie brutto,
    i nikt nie ma chęci rozwikływać niezgodności wynikłej ze stawek
    VAT.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-05-04 12:01:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2011, Borys Pogoreło wrote:

    [...nie do mnie...]

    > Mnie tego wszystkiego nie musisz tłumaczyć. Ale w ostatecznym rozrachunku
    > będą musieli (albo raczej - powinni) dopłacić Tristanowi ten VAT po
    > wystawieniu korekt.

    Ani nie będą musieli, ani nie powinni ;)
    (zauważ, że jak Tristan nie wystartuje z DG zwolnioną, to po prostu
    wyleci z rynku albo zejdzie z dochodami znacznie niżej - BTW, to
    jeden z niewielu przypadków kiedy "mały" ma *rzeczywiste* fory w przepisach).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2011-05-04 12:04:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 04 May 2011 12:51:56 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > jakby do Borysa czy elefanta ktoś przyszedł dzisiaj i powiedział
    > ,,panie, ten lewizor, co pan kupiłeś ostatnio, to się księgowa pomyliła
    > i 23% cena wyższa jest.... proszę dopłacić''.

    ... proszę dopłacić, odliczy sobie to pan za miesiąc.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2011-05-04 12:30:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.05.2011 14:04), Borys Pogoreło wrote:

    > ... proszę dopłacić,

    "Dlaczego mam dopłacić proszę Pana?"

    > odliczy sobie to pan za miesiąc.

    "A skąd Pan wie że mam z czego odliczać?"

    p. m.

  • 19. Data: 2011-05-04 13:37:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 04 May 2011 14:30:27 +0200, mvoicem napisał(a):

    > "A skąd Pan wie że mam z czego odliczać?"

    Znakomita większość ma z czego. Jeśli nie - cóż, frycowe dla autora.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 20. Data: 2011-05-04 15:50:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.05.2011 14:04, Borys Pogoreło pisze:

    > ... proszę dopłacić, odliczy sobie to pan za miesiąc.

    ale tylko 18% z 23%, więc przykładowo do telewizora za 1000zł doliczasz
    230zł, a odzyskasz 41zł.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek