  • 1. Data: 2002-05-15 09:17:14
    Temat: Zlecenia na moją DG z firmy w ktorej pracuje?
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Mam taka watpliwosc.
    Pracuje w firmie ktora wykonuje uslugi dotyczące budowy infrastruktuty
    telekomunikacyjnej, ja jestem w niej pracownikiem biurowym (umowa o prace),
    to czy moge miec na siebie DG w tej samej lub podobnej branzy i wykonywac
    zlecone przez moja firme uslugi budowlane (nie zwiazane bezposrednio z tym
    co robie w pracy na codzien)?

    pozdr
    Dante

  • 2. Data: 2002-05-15 10:05:56
    Temat: Re: Zlecenia na moją DG z firmy w ktorej pracuje?
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Hej

    Użytkownik "Dante" <d...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zlecone przez moja firme uslugi budowlane (nie zwiazane bezposrednio z tym

    teoretycznie możesz...

    nie zawsze jest to możliwe, jeśli Twoja prywatna firma rozlicza się z
    dochodowego
    w postaci tzw "ryczałtu"

    poza tym nie jest zbyt jasne, czy przypadkiem Twój pracodawca nie musi
    od faktur wystawionych dla niego przez Twoją firmę płacić ZUSu jak
    od wynagrodzenia za pracę
    (niektóre oddziały ZUS twierdzą, że tak, inne, że nie, w ustawie o systemie
    ubezpieczeń społecznych nie ma tego "jawnym tekstem", ale jest zapis
    sugerujący, że tak...)

    pozdr
    KTP