  • 11. Data: 2007-08-04 00:44:53
    Temat: Re: Złożyłem PIT'A 2 maja
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Marcin [3M]" <m...@l...pl> wrote in message
    news:f90fb6$h3m$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ja w Twoim rozumaowaniu nie widzę żadnej "proporcjonalności". A jeśli już
    > to jast to "proporcjonalność w rodzaju:
    >
    > - ukradł 1 zł - 3 miesiące w zawieszeniu
    > - ukradł 100 zł - 3 miesiące w zawieszeniu
    > - ukradł 10% PKB - 3 miesiące w zawieszeniu
    > - nie ukradł - brak kary (potrzebny inny paragraf).

    ale tu w ogóle nie ma mowy o żadnych pieniądzach.
    Mowa jest tylko o terminie. Jeśli na coś jest termin to metoda że coś się
    zrobiło w terminie jest tylko zerojedynkowa.
    To tak jak z pociągiem. Albo na niego zdążysz albo nie. Ile się spóźniłeś
    nie ma żadnego znacznia. Nie jedziesz.

    A to o czym ty mówisz to jest wpłacenie pieniędzy w terminie. I tu kara jest
    proporcjonalna. odsetki.
    Jak miał dopłate i wpłacił ją również 2 maja, to należało wpłacić z
    odsetkami. Z tym, że tu nu się upiecze, bo do pewniej kwoty US odsetek nie
    ściąga.

  • 12. Data: 2007-08-04 08:28:59
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    > "Marcin [3M]" <m...@l...pl> wrote in message

    > ale tu w ogóle nie ma mowy o żadnych pieniądzach.
    > Mowa jest tylko o terminie. Jeśli na coś jest termin to metoda że coś się
    > zrobiło w terminie jest tylko zerojedynkowa.

    Zamień więzienie na grzywnę. To nie takie trudne.

    > To tak jak z pociągiem. Albo na niego zdążysz albo nie. Ile się spóźniłeś
    > nie ma żadnego znacznia. Nie jedziesz.

    Niezupełnie.
    Spóźniłeś się - to na tory.
    Zrozumiałbym te kary, gdyby zmniejszały one kwotę do zwrotu, lub miały inną
    uciążliwość. Jednak nasze prawo karno-skarbowe jest ostre. Śmiem twierdzić
    że zawiera w sobie karę śmierci - wprawdzie materialnej, ale zawsze - za
    stosunkowo małe przewiny, nawet takie które są bez konsekwencji dla budżetu.
    Smaczku dodaje fakt, że w zasadzie nie można pójść do żadnego urzędu i
    zapytać się "jak to ma być" i spać spokojnie.

> [...]
    > Jak miał dopłate i wpłacił ją również 2 maja, to należało wpłacić z
    > odsetkami. Z tym, że tu nu się upiecze, bo do pewniej kwoty US odsetek nie

    Odsetki - to rozumiem, nie ma sprawy.

    Wiele lat temu byłem w UK. Tam najostrzej rozliczany podatek - takie
    pogłówne - był obłożony duż mniejszymi - proporcjonalnie - restrykcjami niż
    nieszczęsny PIT. A chodziło o rejestracje podatnika i złożenie jakich tam
    papierków. Po ustawowym terminie urząd nadal przypominał, o obwiązku,
    strasząc dopiero karą.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2007-08-04 08:55:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Aug 2007, Marcin [3M] wrote:

    > - ukradł 1 zł - 3 miesiące w zawieszeniu
    > - ukradł 100 zł - 3 miesiące w zawieszeniu
    > - ukradł 10% PKB - 3 miesiące w zawieszeniu

    Błąd formalny - to jest inna kategoria prawna.
    W przypadku *kradzieży* przestępstwo rozpoczyna się od 250 zł.
    Poniżej jest to wykroczenie, równie różniące się od kradzieży (prawnie)
    jak np. przejście na czerwonym.
    Ideę rozumiemy, ale przykłady dobrałeś fatalne ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-08-04 13:54:25
    Od: Populares <n...@g...pl>

    witek wrote:

> [...]
    > Jak miał dopłate i wpłacił ją również 2 maja, to należało wpłacić z
    > odsetkami. Z tym, że tu nu się upiecze, bo do pewniej kwoty US odsetek nie

    Do niedawna (od kiedy to rozliczam się za pośrednictwem pracodawcy)
    notorycznie wysyłałem zeznania po terminie (w początkach maja) i do tego
    listem zwykłym. Nic się nie działo.

  • 15. Data: 2007-08-04 15:25:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Populares" <n...@g...pl> wrote in message

    > Do niedawna (od kiedy to rozliczam się za pośrednictwem pracodawcy)
    > notorycznie wysyłałem zeznania po terminie (w początkach maja) i do tego
    > listem zwykłym. Nic się nie działo.

    No i co z tego?

  • 16. Data: 2007-08-04 16:54:20
    Od: Populares <n...@g...pl>