    From: "rysieks" <r...@n...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zmiana księgowej - na jakiej zasadzie
    Date: Wed, 3 Dec 2003 13:48:38 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pa69.nisko.sdi.tpnet.pl

    Witam szanownych grupowiczów.

    Mam mały problem i gdyby któraś z mądrych głów
    wyraziła swój pogląd na przedstawiony problem
    byłbym bardzo wdzięczny.

    Prowadzę DG od lutego br. , rozliczam się z Vat,
    Sprawy księgowe oczywiście powierzyłem księgowej na umowę zlecenie ?
    (tj. prowadzi mi te sprawy, coś tam było podpisane do US odnośnie
    odpowiedzialności czy czegoś tam, ale jak teraz się okazało
    umowy między nami nie było podpisanej.
    Chcę teraz zmienić księgową. (zależy mi na rozliczeniu rocznym
    - obecna księgowa rozlicza mnie jak US, czytaj żadne możliwości
    skorzystania z obowiązującego prawa w zakresie zmniejszenia podatków
    jej nie interesują - podkreślam że w ramach obowiązującego
    prawa, żeby nie było że nakłaniam ją do mataczenia czegokolwiek,
    a przy okazji cokolwiek chcę zrobić zawsze znajduje problemy
    że tak nie można i już mam tego dość)

    Ona niestety upiera się że odda mi papiery za miesiąc po rozliczeniu
    listopada, a najlepiej po rozliczeniu roku.
    Muszę czekać ten miesiąc - czy domagać się natychmiastowego
    zwrotu dokumentów, aby już ten miesiąc rozliczyła mi osoba
    bardziej przychylna mojemu rozwojowi ?

    Jak w danej sytuacji zachowalibyście się;
    - poczekali miesiąc...... do rozliczenia rocznego .........
    - żądali natychmiastowego zwrotu dokumentów
    (ew. czym się poprzeć w dyskusji że ma to zrobić teraz)

    Dzięki za konstruktywne rady wskazujące ewentualne zagrożenia.

    Nowicjusz Rysiek.