  • 1. Data: 2003-12-03 12:48:38
    Temat: Zmiana księgowej - na jakiej zasadzie
    Od: "rysieks" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Mam mały problem i gdyby któraś z mądrych głów
    wyraziła swój pogląd na przedstawiony problem
    byłbym bardzo wdzięczny.

    Prowadzę DG od lutego br. , rozliczam się z Vat,
    Sprawy księgowe oczywiście powierzyłem księgowej na umowę zlecenie ?
    (tj. prowadzi mi te sprawy, coś tam było podpisane do US odnośnie
    odpowiedzialności czy czegoś tam, ale jak teraz się okazało
    umowy między nami nie było podpisanej.
    Chcę teraz zmienić księgową. (zależy mi na rozliczeniu rocznym
    - obecna księgowa rozlicza mnie jak US, czytaj żadne możliwości
    skorzystania z obowiązującego prawa w zakresie zmniejszenia podatków
    jej nie interesują - podkreślam że w ramach obowiązującego
    prawa, żeby nie było że nakłaniam ją do mataczenia czegokolwiek,
    a przy okazji cokolwiek chcę zrobić zawsze znajduje problemy
    że tak nie można i już mam tego dość)

    Ona niestety upiera się że odda mi papiery za miesiąc po rozliczeniu
    listopada, a najlepiej po rozliczeniu roku.
    Muszę czekać ten miesiąc - czy domagać się natychmiastowego
    zwrotu dokumentów, aby już ten miesiąc rozliczyła mi osoba
    bardziej przychylna mojemu rozwojowi ?

    Jak w danej sytuacji zachowalibyście się;
    - poczekali miesiąc...... do rozliczenia rocznego .........
    - żądali natychmiastowego zwrotu dokumentów
    (ew. czym się poprzeć w dyskusji że ma to zrobić teraz)

    Dzięki za konstruktywne rady wskazujące ewentualne zagrożenia.

    Nowicjusz Rysiek.

  • 2. Data: 2003-12-03 13:59:33
    Temat: Re: Zmiana księgowej - na jakiej zasadzie
    Od: "Artur Wojtkowswki / arturwu" <a...@w...pl>

    Użytkownik "rysieks" <r...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak w danej sytuacji zachowalibyście się;
    > - poczekali miesiąc...... do rozliczenia rocznego .........
    > - żądali natychmiastowego zwrotu dokumentów
    > (ew. czym się poprzeć w dyskusji że ma to zrobić teraz)

    IMHO powinienes pozwolic ksiegowej zeby dokonczyla swoje "dzielo". Mysle ze
    to bedzie z korzyscia dla Ciebie bo widzialem juz dokumenty klientow ktorzy
    przychodzili do nas z innego Biura a ktore to "wyrywali" sila :)) Do kogo
    pozniej bedziesz mial pretensje ze cos nie zostalo dokonczone? Ksiegowa
    powie ze zabrales jej na sile i dlatego nie dopiela twoich spraw do konca.

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / arturwu

  • 3. Data: 2003-12-03 14:24:59
    Od: samosia2<s...@g...pl>

    jeżeli bardzo Ci zależy na rozstaniu z księgową, to nie widzę, żadnych
    prawnych problemów, rorumiem, że ustna umowa zlecenia polega na
    wypłaceniu jej wynagrodzenia za każdy zaksięgowany miesiąc. Radzę,
    abyś najpierw poszukał innego biura, które np. zgodzi się rozliczyć np.
    vat do 25 dostając dokumenty np. 23. Jeżeli nie to po prostu
    podziękuj swojej księgowej na początku następnego miesiąca w
    praktyce już dziś. Ja miałam podobny przypadek. Tyle że
    przejmowałam księgowość prowadzoną przez biuro rachunkowe ale z
    okropnymi błędami. Przeszło polubownie. Tj. tamto biuro oddało część
    dokumentów - za dany rok, ale rozliczyło jeszcze pracowników tej firmy
    w Zusie.
    Aby wydębić od niej (trochę z przymusu) dokumenty za dany rok -
    powiedz, że masz kontrolę skarbową i panie z urzędu chcą zobaczyć
    księgi i po sprawie a nuż się uda.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-12-03 14:31:18
    Od: "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Artur Wojtkowswki / arturwu <a...@w...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:bqkq88$5rs$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    > powie ze zabrales jej na sile i dlatego nie dopiela twoich spraw do konca.

    ... no tak... ona dokończy, a ja zapłacę ;(
    (przypomina mi się powiedzonko o frycowym...)

    A z drugiej strony czy powinnością osoby zajmującej się papierami
    jest ich wydanie na żądanie własciciela DG ? (pomijając fakt o którym wyżej)

    Pozdrawiam
    Rysiek

  • 5. Data: 2003-12-03 14:38:34
    Od: "Artur Wojtkowswki / arturwu" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > ... no tak... ona dokończy, a ja zapłacę ;(
    > (przypomina mi się powiedzonko o frycowym...)

    Jezeli wykona prace za ktora jej placiles nie widze problemu :)

    > A z drugiej strony czy powinnością osoby zajmującej się papierami
    > jest ich wydanie na żądanie własciciela DG ? (pomijając fakt o którym
    wyżej)

    U nas to wyglada tak ze od momentu wypowiedzenia umowy mamy 10 dni na
    oddanie dokumentow. Reguluje to nasza umowa. Tez bym sie nie ucieszyl jakby
    ktos z dnia na dzien chcial zabrac dokumenty bez uprzedzenia i zachowania
    terminow o ktorych mowi nasza umowa.
    Ale jestesmy ludzmi i zawsze sie idzie dogadac i przyspieszyc owe 10 dni :))

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / arturwu

  • 6. Data: 2003-12-03 15:58:44
    Od: "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Artur Wojtkowswki / arturwu <a...@w...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:bqkskf$m1k$...@a...dialog.net.pl...
    > Jezeli wykona prace za ktora jej placiles nie widze problemu :)

    Ale ja mówię o podatku .... no niby jej też zapłacę za pracę którą
    wykonała, PIT wypełniła, ZUS wypełniła ....... żeby tylko
    pozostałe rozliczenia były ok.

    > U nas to wyglada tak ze od momentu wypowiedzenia umowy mamy 10 dni na
    > oddanie dokumentow.

    Dzięki, traktuję to jako wskazówka przy następnych umowach,
    tak sobie mniemam - 10 dni oznacza że szanuje się klijenta w czarnej
    godzinie ;)

    Pozdrawiam.
    Rysiek

  • 7. Data: 2003-12-03 16:04:53
    Temat: Odp: Zmiana księgowej - na jakiej zasadzie
    Od: "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik samosia2 <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bqkrnr$kga$...@f...man.torun.pl...
> [...]
    > wypłaceniu jej wynagrodzenia za każdy zaksięgowany miesiąc. Radzę,
    > abyś najpierw poszukał innego biura, które np. zgodzi się rozliczyć np.

    Dziękuję za cenną uwagę.
    Biuro drugie już mam, od poszukiwań i doradztwa zacząłem,
    masz rację jednak że trzeba ten termin wykonania VAT uzgodnić.

    > Aby wydębić od niej (trochę z przymusu) dokumenty za dany rok -
    > powiedz, że masz kontrolę skarbową i panie z urzędu chcą zobaczyć
    > księgi i po sprawie a nuż się uda.

    Dzięki.

    Pozdrawiam.
    Rysiek.