  • 1. Data: 2004-08-26 14:41:40
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza i student na umowe zlecenie.
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Witam
    mam takie pytanie.
    Jestem studentem na 2 roku, i chcialbym zalozyc DZ.G. ale tak aby
    odprowadzac tylko zdrowotne.
    Czy jest mozliwosc taka abym zatrudnil sie u kogos na umowe zlecenie, i
    wtedy bede PRACOWAL I JEDNOCZESNIE MIAL DZIALANOSC a wtedy moge odprowadzac
    tylko zdrowotne.

    Ale jest obawa bo moj pracodawca nie musi odprowadzac Skladek za mnie gdyz
    jestem studentem, ale czy moze odprowadzac? (np. gdyby o tym nieweidzial ze
    jestem studentem?)

    pozdrawiam.
    Radek.

  • 2. Data: 2004-08-26 14:46:18
    Od: "@_nteneum" <n...@a...com>

    Użytkownik "dropsec" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    gdyz
    > jestem studentem, ale czy moze odprowadzac? (np. gdyby o tym nieweidzial

    w przypadku zaztrudnienia na umowę o pracę (1/1 etatu) oraz prowadzenia
    działalności gospodarczej,
    pracodawca płaci za Ciebie ZUS, a ty od działalności płacisz tylko
    zdrowotne.

    w przypadku umowy zlecenia nie musi pracodawca odprowadzac za Ciebie ZUSu,
    co powoduje, ze musiałbyś płacić pełny zus od swojej działalności.

    Ktoś musi zapłacić za Ciebie ZUS, żebyś mógł płacić tylko zdrowotne od
    działalnosci - w wielkim skrócie mówiąc.

    pozdr

  • 3. Data: 2004-08-26 14:56:37
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Użytkownik "@_nteneum" <n...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ktoś musi zapłacić za Ciebie ZUS, żebyś mógł płacić tylko zdrowotne od
    > działalnosci - w wielkim skrócie mówiąc.

    Ok. ale moze jeszcze raz to napisze:
    Przypuszczmy ze jest taka sytuacja ze:
    PRacuje na umowe zlecenie w firmie XXX i mam firme YYY, firma XXX nie wie o
    tym ze ja studiuje i placi za mnie normalne skladki ale od kwoty np. 160 zł
    (koszt zlecenia). Natomiast ja w firmie YYY place tylko zdrowotne. To skad
    ZUS bedzie wiedzial ze ja studiuje i firma XXX nie powinna za mnie placic
    skladek. ???

  • 4. Data: 2004-08-26 15:47:49
    Od: SIM <x...@p...pl>

    dropsec wrote:
> [...]
    > wtedy bede PRACOWAL I JEDNOCZESNIE MIAL DZIALANOSC a wtedy moge odprowadzac

    Tak. Jeśli od UZ będą odprowadzne składki ZUS, to od DG płacisz tylko
    składkę na ub.zdr.
    Na razie to jeszcze działa.

    Kuba

  • 5. Data: 2004-08-26 16:58:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik SIM x...@p...pl ...

    > Tak. Jeśli od UZ będą odprowadzne składki ZUS, to od DG płacisz tylko
    > składkę na ub.zdr.
    > Na razie to jeszcze działa.

    o ile sie nie myle jest jeszcze jedno ograniczenie - w ramach umowy
    zlecenia nie mozna robic tego samego co w DG.
    No i niestety, ztcw żont chce zlikwidowac te furtke, podnoszac jednoczesnie
    skladke ZUS.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 6. Data: 2004-08-26 18:05:47
    Od: "@_nteneum" <n...@a...com>

> [...]

    > ZUS bedzie wiedzial ze ja studiuje i firma XXX nie powinna za mnie placic

    składki zus muszą być płacone minimum od kwoty 825 brutto

    pozdr

  • 7. Data: 2004-08-26 18:37:44
    Od: SIM <x...@p...pl>

    @_nteneum wrote:

    > składki zus muszą być płacone minimum od kwoty 825 brutto

    poprawka: 824 zł.

  • 8. Data: 2004-08-26 18:40:18
    Od: SIM <x...@p...pl>

    Budzik wrote:

    > o ile sie nie myle jest jeszcze jedno ograniczenie - w ramach umowy
    > zlecenia nie mozna robic tego samego co w DG.

    To podobno wynika z Ustawy o PIT, a nie o ZUS, ale... mam odpowiedź z
    US, że tylko w 2003 roku nie można było brać umów zlecenia w temacie DG.
    A w 2003 zmienił się ten fragment Ustawy o PIT.
    Parę dni temu Gazeta Prawna poczyniła jakiś skomplikowany wywód, że
    jednak nadal nie można, ale ... szkoda słów na to nasze polskie
    zamieszane prawo.
    Bierz zlecenie poza tematyką DG.

    Kuba

  • 9. Data: 2004-08-26 22:01:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Aug 2004, @_nteneum wrote:
    [...]
    >+ > (koszt zlecenia). [...]
    >+
    >+ składki zus muszą być płacone minimum od kwoty 825 brutto

    ...od pracy.
    A pytający na moje oko uparł się używać nieprawidłowego określenia
    umowy dla zlecenia...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-08-27 11:00:10
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Użytkownik "SIM" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Parę dni temu Gazeta Prawna poczyniła jakiś skomplikowany wywód, że
    > jednak nadal nie można, ale ... szkoda słów na to nasze polskie

    I to zadziała? ze bede placil ZUS od kwoty na jaka jest zlecenie? nawte
    jesli to bedzie na 200 zl? I to ze jestem studentem nie ma nic do tego?

    Radek.