  • 1. Data: 2004-07-27 05:23:28
    Temat: Zmiany jakis numerkow i aktualizacja DG?
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    Witam,

    ktos cos przebakiwal, ze trzeba jakies aktualizacje DG robic w zwiazku
    z jakas zmiana jakis numerkow.

    Jak widac bardzo duzo w powyzszym zdaniu jest niewiadomych i nawet nie
    wiem czego szukac.
    Prowadze jednoosobowa DG (KPiR, VAT) w branzy informatycznej. Czy ktos
    moglby mi powiedziec o jakie zmiany temu komus chodzilo i czy one mnie
    tez tycza?

    Przepraszam za takie ogolne pytanie, ale jak ktos przechodzil jakies
    aktualizacje z powodu zmian w przepisach to chyba sie zorientuje o co
    mi chodzi:)

    Pozdrawiam,
    Janusz

    --
    Szukasz informacji? A moze e-Booka ?
    Przejrzyj oferte i zapisz sie, gratisowe pozycje dla uczestnikow.

  • 2. Data: 2004-07-27 05:43:24
    Temat: Re: Zmiany jakis numerkow i aktualizacja DG?
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@g...pl>

    Uzytkownik "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Przepraszam za takie ogolne pytanie, ale jak ktos przechodzil jakies
    > aktualizacje z powodu zmian w przepisach to chyba sie zorientuje o co

    Zapewne chodzi Ci o przystosowanie rodzajów dzialalnosci, które masz wpisane
    we wpisie do dzialalnosci gospodarczej, do PKD.
    Czyli jezeli masz np. "uslugi baz danych", to musisz zmienic we wpisie na
    "72.40 Z - Dzialalnosc zwiazana z bazami danych"

    Masz na to czas do konca roku.

    Pozdrawiam
    Lukasz Kalinski

  • 3. Data: 2004-07-28 05:22:58
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Tue, 27 Jul 2004 07:43:24 +0200, Lukasz Kalinski wrote:
> [...]
    > Czyli jezeli masz np. "uslugi baz danych", to musisz zmienic we wpisie na
    > "72.40 Z - Dzialalnosc zwiazana z bazami danych"

    Dzieki za odpowiedz. Z tego co pamietam, to takie numerki rodzajow, to
    w GUSie wpisywalem.
    Czyli rozumiem, ze mam isc do GUSu i je zmienic na nowe?
    Mialem 72.20 72.50 52.48 i teraz sie zmienily oznaczenia?
    I tylko w GUS?

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 4. Data: 2004-07-28 05:27:19
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czyli rozumiem, ze mam isc do GUSu i je zmienic na nowe?
    > Mialem 72.20 72.50 52.48 i teraz sie zmienily oznaczenia?

    W GUS masz już klasyfikację PKD, uaktulanić musisz tylko w urzędzie
    dzielnicy we wpisie do ewidencji działalności - czyli patrzysz, jaki masz
    zakres działalności i przy każdym rodzaju dopisujesz PKD
    (www.klasyfikacje.pl, lub w urzędzie dzielnicy - mają papierowe księgi z
    całą listą działalności)

    Jeżeli główny rodzaj działalności Ci się nie zmienia, to nie musisz
    odwiedzać GUS'u.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2004-07-28 06:39:04
    Od: el@<e...@i...pl>

    hmm... może jeszcze chodzić o aktualizację numeru rachunku
    bankowego w ZUS i US ze starego na nowy (26-cyfrowy?) ??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-07-29 06:00:04
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Wed, 28 Jul 2004 07:27:19 +0200, Łukasz Kaliński wrote:
> [...]
    > dzielnicy we wpisie do ewidencji działalności - czyli patrzysz, jaki masz
    > zakres działalności i przy każdym rodzaju dopisujesz PKD

    Znaczy w Urzedzie Miasta musze podac PKD? Hm, faktycznie tam chyba go
    nie podawalem, bo ten papierek zalatwialo sie na poczaktu, dopiero
    potem z nim do GUS, gdzie przydzielali wlasnie PKD.
    Czyli teraz wyszlo jakies zarzadzenie, ze w UM tez musza miec te
    numerki (skoro wczesniej nie bylo im to do szczescia potrzebne)?
    W skarbowce byly chyba podawane, wiec tam nie trzeba sie fatygowac
    rozumiem?

    > Jeżeli główny rodzaj działalności Ci się nie zmienia, to nie musisz
    > odwiedzać GUS'u.

    Mnie sie nic nie zmienia... to przepisy sie zmieniaja :)

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 7. Data: 2004-07-29 06:00:26
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On Wed, 28 Jul 2004 06:39:04 +0000 (UTC), el@<e...@i...pl>
    wrote:

    > hmm... może jeszcze chodzić o aktualizację numeru rachunku
    > bankowego w ZUS i US ze starego na nowy (26-cyfrowy?) ??

    Nie, nie, dzieki za pomysl, ale to wlasnie o ten PKD caly chodzilo.

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 8. Data: 2004-07-29 09:34:22
    Od: and <a...@a...pl>

    Łukasz Kaliński wrote:

> [...]
    > dzielnicy we wpisie do ewidencji działalności - czyli patrzysz, jaki masz
    > zakres działalności i przy każdym rodzaju dopisujesz PKD

    czy to znaczy ze te numerki mozna znalezc samemu
    i nie trzeba na to zadnej podkladki z GUSu?
    Co to jest konkretnie za przepis i gdzie go szukac?
    Pamietam ze gdy w zgloszeniu do GUSu podalem kilka
    rodzajow dzialalnosci to na wypisie i tak podali
    tylko ten dotyczacy wiodacej i nic wiecej.

    pozdro
    and

  • 9. Data: 2004-07-29 11:13:04
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "and" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    m...

> [...]
    > Pamietam ze gdy w zgloszeniu do GUSu podalem kilka
    > rodzajow dzialalnosci to na wypisie i tak podali
    > tylko ten dotyczacy wiodacej i nic wiecej.

    Nie w tą stronę; w urzędzie dzielnicy deklarujesz, jaką działalność chcesz
    (bo niekoniecznie musisz) wykonywać i z wpisem do ewidencji DG dopiero
    jedziesz o GUS'u - GUS do celów statystycznych na odpisie Regon podaje
    główny typ działalności, choć w systemie i tak mają wpisane wszystkie.

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 10. Data: 2004-07-29 11:26:50
    Od: and <a...@a...pl>

    Łukasz Kaliński wrote:

> [...]
    > jedziesz o GUS'u - GUS do celów statystycznych na odpisie Regon podaje
    > główny typ działalności, choć w systemie i tak mają wpisane wszystkie.

    tak, wiem bo przez to tez przechodziłem - ale to dotyczy zakładania DG.
    Mnie chodzi o to czy przy tej wymaganej aktualizacji UM łyknie te kody,
    które sam ustalę jako moim zdaniem odpowiadające poszczególnym rodzajom
    działalności, czy też jest jakiś nakaz aby wyciągać w tym celu dodatkowe
    potwierdzenia czy zaświadczenia z GUSu.

    pozdro
    and