  • 1. Data: 2007-01-04 22:06:01
    Temat: Zmiany w podatku od darowizny - czy dzialaja wstecz?
    Od: "Rafal" <s...@g...pl>

    Witam,

    czy ktos moze mi wyjasnic czy zmiany w podatku od darowizn maja jakikolwiek
    wplyw na nastepujaca sytuacje :

    Otrzymalem od rodzicow 3 lata temu kawalerke. Jestem tam od trzech lat
    zameldowany. Czy w zwiazku ze zmiana przepisow moge juz sprzedac ta
    kawalerke i uniknac placenia podatku od darowizny czy przepisy maja
    zastosowanie do mieszkan darowanych po 1 stycznia?

    Ewentualnie czy moge teraz wynajmowac ta kawalerke? Do tej pory nie moglem
    poniewaz warunkiem zwolnienia z podatku bylo zamieszkiwanie tej kawalerki
    przez 5 lat.

    Pozdrawiam

    Rafal

  • 2. Data: 2007-01-04 23:49:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Rafal" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > poniewaz warunkiem zwolnienia z podatku bylo zamieszkiwanie tej kawalerki

    Obowiązuja cię stare przepisy.

  • 3. Data: 2007-01-05 08:53:25
    Od: "Szymon Polok" <szymon(at)fls.pl>

    Użytkownik "Rafal" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    [...]
    > Ewentualnie czy moge teraz wynajmowac ta kawalerke? Do tej pory nie moglem
    > poniewaz warunkiem zwolnienia z podatku bylo zamieszkiwanie tej kawalerki
    > przez 5 lat.
    [...]

    Jesteś pewien, że zamieszkiwanie, a nie zameldowanie??
    Bo jak zameldowanie to wystarczy, że będziesz tam zameldowany a mieszkać
    będziesz gdzie indziej.

    Pozdrawiam, Szymon.

  • 4. Data: 2007-01-05 10:41:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jan 2007, Szymon Polok wrote:

    > Użytkownik "Rafal" <s...@g...pl> napisał
    > [...]
    > [...]
    >
    > Jesteś pewien, że zamieszkiwanie, a nie zameldowanie??

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
    Art.16.2.5

    pzdr, Gotfryd