  • 1. Data: 2007-01-04 14:32:51
    Temat: nowa akcyza na samochod
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam nastepujace pytanie: jakie sa obecnie obowiazujace oplaty na samochod
    sprowadzony z Niemiec (akcyza, podatek ekoligiczny, karta pojazdu itp) i
    gdzie to mozna sparwadzic - chodzi mi o przepisy obowiazujace od 01.01.07 bo
    ponoc cos sie mialo zmienic w tej kwesti?
    z gory thnx
    pozdr k

  • 2. Data: 2007-01-04 18:50:25
    Temat: Re: nowa akcyza na samochod
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Nic się nie zmieniło w kwestii akcyzy od dnia 1 grudnia 2006 r.
    Dwie stawki bez względu na wiek:
    13,6% dla samochodów o pojemności silnika powyżej 2l i 3,1% dla pozostałych
    Podstawa opodatkowania nie uległa zmianie od 1 maja 2004 r.

    Tzw podatek ekologiczny (podatek od samochodów) jest wciąż na etapie prac
    sejmowych.

    Co do karty pojazdu to proponuję zerknąć w przepisy rozporządzeń do prawa o
    ruchu drogowym.

    No i jeszcze opłata 500 zł - ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z
    eksploatacji.

    Pozdrawiam,

    Patryk

  • 3. Data: 2007-01-05 10:15:57