  • 1. Data: 2006-12-17 18:52:04
    Temat: Znalezione faktury
    Od: "Darek" <g...@o...eu>

    Witam,
    kilka dni temu znalazlem faktury na towar ktory sprzedaje. Faktury sa sprzed
    kilku miesiecy i nie zostaly wprowadzone do KPiR i rejestru VAT. Efekt
    wiadomy: nadplacilem VAT oraz podatek dochodowy (na szczescie niezbyt
    wiele). Korekt nie chce robic. Czy w razie kontroli z US cos mi za to grozi?
    Dochodow panstwa nie uszczuplilem.

    --
    Darek

  • 2. Data: 2006-12-17 19:30:05
    Temat: Re: Znalezione faktury
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <g...@o...eu> napisal(a):
> [...]
    > wiele). Korekt nie chce robic. Czy w razie kontroli z US cos mi za to grozi?

    No, tutaj jest problem, bo gdyby to był zakup czegoś, co nie jest
    towarem lub materiałem handlowym, to byś sobie to zaksięgował teraz
    (przynajmniej do KPiR). Niestety jest obowiązek księgowania zakupów
    towarów i to, co gorsza, w momencie przyjęcia. No ale jeśli chodzi
    tylko o to, to mówisz że nic nie kupiłeś i powiedzmy jesteś kryty.
    Nikt przecież Cię o to nie zapyta, jeśłi nie zaksięgowałeś, bo skąd
    ma wiedzieć że faktura była. To raz. Ale:

    Dwa - jeśli sprzedałeś towar, którego nie zaksięgowałeś (czyli z KPiR
    wynika, że kupiłeś np. 10 sztuk, a sprzedałeś 15), to masz prze*ane, bo
    od razu robisz się w oczach kontroli przekrętasem który sprzedaje na lewo
    nieksięgowany towar, tylko tym razem się w liczeniu pomylił i omyłkowo
    za dużo sprzedaży wykazał oficjalnie. :) Wtedy Cię przetrzepią dokładnie,
    może jakieś grzebanie w historii rachunku bankowego itd. Zatem jeśli nie
    wystąpiła jeszcze sytuacja, że w papierach sprzedałeś więcej niż kupiłeś,
    to wystąp o duplikat, zaksięguj to teraz i w razie kontroli powiedz, że po
    prostu się przesyłka z towarem zgubiła, albo że odebrała babcia
    staruszka z Alzheimerem i zapomniała powiedzieć i dlatego nie
    przyjąłeś i nie zaksięgowałeś tego towaru. Jeśli już sytuacja wystąpiła, to
    albo korekta, albo liczysz na to, że nikt tego nie zauważy - jeśli
    kwota i ilość nie były duże, to masz spore szanse.

    Dlatego ja zawsze namawiam do prowadzenia namiastki magazynu, choćby w
    formie arkusza w Excelu. On Ci takie niebezpieczne sytuacje wyłapie
    bezbłędnie.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-12-17 19:50:44
    Od: "Darek" <g...@o...eu>

> [...]
    [...]
> [...]
    > nieksięgowany towar, tylko tym razem się w liczeniu pomylił i omyłkowo
    > za dużo sprzedaży wykazał oficjalnie. :)

    Ta DG to sklep spożywczy. Brak alkoholu i papierosów. Faktur sprzedaży
    prawie nie ma, są dwie kasy fiskalne z ogólnymi kodami na stawki vat i grupy
    towarów.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2006-12-17 19:54:21
    Od: "Darek" <g...@o...eu>

    [...]
> [...]
    > za dużo sprzedaży wykazał oficjalnie. :)

    Ta DG to sklep spożywczy. Brak alkoholu i papierosów. Faktur sprzedaży
    prawie nie ma, są dwie kasy fiskalne z ogólnymi kodami wg grup
    towarowych czyli szczegółowych rozliczeń nie ma.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2006-12-17 19:59:41
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Dwa - jeśli sprzedałeś towar, którego nie zaksięgowałeś (czyli z KPiR
    > wynika, że kupiłeś np. 10 sztuk, a sprzedałeś 15), to masz prze*ane, bo

    od kiedy to w KPiR wpisuje sie sprzedaż w sztukach towaru?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-12-17 20:02:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <g...@o...eu> napisal(a):
> [...]
    > prawie nie ma, są dwie kasy fiskalne z ogólnymi kodami na stawki vat i grupy

    No, ostatnio jakiś kioskarz lamentował w TV, bo go urząd za takie
    postępowanie ciemięży :) Wg US miał mieć wpisane wszystko jak trzeba,
    czyli "Polityka", "Gazeta Wyborcza", "Zapałki", "Zdrapka POP 25 zł"
    itd., a on miał "czasopismo", "zdrapka GSM"... Urząd miał na myśli
    dokłądnie unikanie takich przekrętów, jakie Ty 'popełniłeś', czyli że
    ktoś sprzedaje ogólnie opisane PLU, żeby potem mieć łatwo księguje
    tyle zakupów, ile uważa za stosowne, żeby mu wyszła oczekiwana
    wysokość podatku... ;)))))

    Ale pomijając to, no to pewnie nic szczególnego Ci nie grozi, bo nie
    mają się jak doszukać ile czego sprzedałeś. Jeśli to nieduże kwoty,
    to rozważ żeby te fry wyrzucić i będzie spokój.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2006-12-17 20:03:34
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@m...pl> napisal(a):

    > od kiedy to w KPiR wpisuje sie sprzedaż w sztukach towaru?

    No, nie bezpośrednio, ale przecież zarówno na fakturach, jak i
    paragonach fiskalnych widać, ile czego sprzedałeś. No chyba, że Ty nie
    piszesz, ale to już Twój problem :)
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2006-12-17 20:11:41
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > No, nie bezpośrednio, ale przecież zarówno na fakturach, jak i
    > paragonach fiskalnych widać, ile czego sprzedałeś. No chyba, że Ty nie
    > piszesz, ale to już Twój problem :)

    kolega sprzedaje papierosy - i to jest sprzedaż ciągła - pokaże Ci 300 faktur
    zakupowych i 1000 sprzedażowych i paragonów i szukaj czego brakuje w zakupach
    :-)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-12-17 20:13:35
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > ktoś sprzedaje ogólnie opisane PLU, żeby potem mieć łatwo księguje
    > tyle zakupów, ile uważa za stosowne, żeby mu wyszła oczekiwana

    przecież jak czegoś nie zaksięguje z zakupów to działa na swoją niekorzyść

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-12-17 20:14:35
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Korekt nie chce robic. Czy w razie kontroli z US cos mi za to grozi? Dochodow

    poproś wystawce o duplikat z obecną datą i zaksięguj