  • 11. Data: 2006-12-17 20:18:46
    Temat: Re: Znalezione faktury
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@m...pl> napisal(a):
    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości
    >
    > przecież jak czegoś nie zaksięguje z zakupów to działa na swoją niekorzyść

    To jedno spojrzenie na temat. Jest jeszcze drugie, mianowicie ktoś kupuje
    towar, bierze fakturę i księguje albo nie, w zależności czy uda mu się
    to na lewo sprzedać (i oszukać państwo na podatku od marży), czy nie.
    Ustawodawca (rozporządzenidawca? :) wymuszając natychmiastowe
    księgowanie w momencie otrzymania towaru ma na celu właśnie
    wyeliminowanie takiej 'sprzedaży spod lady'. Przecież jak zaksięgujesz
    zakup towaru, no to już trzeba to kiedyś sprzedać (legalnie), nic się nie
    da zrobić.
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2006-12-17 20:20:27
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    >Przecież jak zaksięgujesz
    > zakup towaru, no to już trzeba to kiedyś sprzedać (legalnie), nic się nie
    > da zrobić.

    w spożywce dużo rzeczy traci wazność, psuje sie itd.

  • 13. Data: 2006-12-17 20:21:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@m...pl> napisal(a):

    > kolega sprzedaje papierosy - i to jest sprzedaż ciągła - pokaże Ci 300 faktur
    > zakupowych i 1000 sprzedażowych i paragonów i szukaj czego brakuje w zakupach
    >:-)

    Tak, też myślę, że to trudna robota :) Przy normalnej kontroli, takiej
    żeby sprawdzić czy się kpir zgadza z pitami, to tego liczyć nie będą.
    Jednak jak dostaną donosik od konkurencji z naprzeciwka, to kto wie,
    czy nie zaczną... Zresztą nie jestem pewny, czy czasem kasa nie musi
    mieć możliwości podsumowania sprzedaży konkretnego towaru w konkretnym
    przedziale czasu.
    --
    Samotnik

  • 14. Data: 2006-12-17 20:23:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@m...pl> napisal(a):

    > w spożywce dużo rzeczy traci wazność, psuje sie itd.

    No, ale po pierwsze nie wszyscy sprzedają psujące się towary, a po
    drugie to w razie czego można się kazać podatnikowi z tego
    wytłumaczyć, co się stało z tymi setkami kilogramów pomidorów
    miesięcznie, które mu tak gniją a on się temu przygląda. :))
    Z punktu widzenia urzędu to jest lepsze niż sytuacja, w
    której podatnik nie zaksięgował, sprzedał na lewo i nie ma go jak
    'ugryźć'.
    --
    Samotnik

  • 15. Data: 2006-12-17 20:29:08
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Zresztą nie jestem pewny, czy czasem kasa nie musi
    > mieć możliwości podsumowania sprzedaży konkretnego towaru w konkretnym
    > przedziale czasu.

    ale to nic nie da - bo zakup trzeba ręcznie policzyć i to od ostatniej
    inwentaryzacji a nie w tym okresie co sprzedaż
    najprostszy byłby system jaki jest stosowany przy rozliczniu vatu UE - wszyscy
    składają co kwartał sprawozdanie ile komu sprzedali i ile od kogo kupili
    i łatwo wychwycić takiego, komu sprzedano mase towaru a on nie wykazuje, że
    kupił i odwrotnie

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2006-12-17 20:34:07
    Od: "Darek" <g...@o...eu>

    [...]
    > Zresztą nie jestem pewny, czy czasem kasa nie musi
    > mieć możliwości podsumowania sprzedaży konkretnego towaru w konkretnym
    > przedziale czasu.

    Nie ma takiego obowiązku. Firmy sprzedające kasy fiskalne właśnie programują
    kasy na grupy towarów a nie na konkretne towary. W przypadku nawet
    niewielkiego sklepu spożywczego ilość różnych produktów to kilkaset.
    Oczywiście raporty wg. grup można zrobić. Sam mam ok. 60 rodzajów przypraw
    z dwóch firm. Ścisłe rozliczenie wymaga kas z dużą ilością kodów, komputera
    do prowadznia magazynu, sieci, czytnika kodów kreskowych (sprzedawczynie
    nie są w stanie zapamiętać więcej niż 100-200 kodów stałych a co dopiero w
    przypadku zmieniających się), firmy serwisującej to wszystko czyli
    dodatkowych kosztów. Nie mówiąc już o stratach wynikłych z wyrzucenia
    (zniszczenia) przeterminowanych produktów. Nie pisuję protokółów na których
    widnieć będą 2 sztuki jogurtów, 1 kg kiełbasy czy 2 kg bananów.

    --
    Darek

  • 17. Data: 2006-12-17 20:51:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <g...@o...eu> napisal(a):

> [...]
    > (zniszczenia) przeterminowanych produktów. Nie pisuję protokółów na których
    > widnieć będą 2 sztuki jogurtów, 1 kg kiełbasy czy 2 kg bananów.

    No ja wiem, że sprzedawczynie nie zapamiętają, że to męczące,
    kłopotliwe, kosztowne i tak dalej (podobnie jak cała papierkologia
    podatkowa :), ale casus owego kioskarza źle wróży, bo o ile pamiętam
    to jego skutecznie za to udupili.
    --
    Samotnik

  • 18. Data: 2006-12-17 22:30:23
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 17-12-2006 o 21:14:35 gasper <n...@m...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Darek" <g...@o...eu> napisał w wiadomości
    >>
    > poproś wystawce o duplikat z obecną datą i zaksięguj

    To też połowiczne rozwiązanie bo towary handlowe trzeba tak czy siak
    wprowadzić na podstawie protokołu

  • 19. Data: 2006-12-18 19:13:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Dec 2006, Samotnik wrote:

> [...]
    [...]
    > Ale pomijając to, no to pewnie nic szczególnego Ci nie grozi, bo nie
    > mają się jak doszukać ile czego sprzedałeś.

    Zapomniałeś, że mają jak bardzo prosto się doszukać czego kupił/nie
    kupił, znaczy kupił i nie zaksięgoewał, wynalazek nazywa się "kontrola
    krzyżowa" :) i ma nie takie rzadkie zastosowanie.
    Mało prawdopodobne jest, aby US robił kontrolę pod kątem nieksięgowania
    zakupów przez sklep. Ale jak zrobią kontrolę pod kątem nieksięgowania
    sprzedaży przez dostawców, to przypadkiem samo im wyjdzie i zrobią
    wielkie oczy. A potem sprawdzą jeszcze raz :>

    > Jeśli to nieduże kwoty,
    > to rozważ żeby te fry wyrzucić i będzie spokój.

    Prawdę mówiąc nie wiem co lepsze :)

    Przypomnę: nadal istnieje instytucja czynnego żalu!
    Spytam po dobroci, dlaczego nikt w wątku nie proponuje żeby z niej
    skorzystać?
    Coś stoi na przeszkodzie?

    No dobra, podatnik nie zaksięgował mimo że był zobowiazany.
    Ale US o tym nie wie.
    Podatnik podaje mu na tacy w czym i kiedy się rąbnął, opisuje wielkimi
    literami sławetny numer z KKS.
    I co?
    :)

    pzdr, Gotfryd