  • 1. Data: 2006-12-17 19:03:23
    Temat: pensja pracownika jako koszt w kwocie brutto czy netto
    Od: "krzys" <k...@v...pl>

    zatrudniam pracownika i wyplacam pensje z dniem 30 kazdego miesiaca.
    moje pytanie jest takie czy do KPiR wpisuje kwote netto(po odjeciu zaliczki
    i zusu oplaconego przezemnie czylo faktyczny koszt w danym miesiacu) czyli
    to co dostaje na reke czy tez kwote brutto (z zaliczka i zusem z czesci
    pracownika)?

    pzdr

  • 2. Data: 2006-12-18 19:21:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Dec 2006, krzys wrote:

    > zatrudniam pracownika i wyplacam pensje z dniem 30 kazdego miesiaca.
    > moje pytanie jest takie czy do KPiR wpisuje kwote netto(po odjeciu zaliczki
    > i zusu oplaconego przezemnie czylo faktyczny koszt w danym miesiacu)

    "Faktyczny koszt" mówisz?
    To znaczy podatek Ci się sam płaci, nie z Twoich pieniedzy??
    Dziwne... ;)

    > czyli to co dostaje na reke czy tez kwote brutto (z zaliczka i zusem

    Przecież na wynagrodzenie przeznaczasz CAŁĄ kwotę brutto - to są
    pieniądze PRACOWNIKA!
    Z nich się pobiera zaliczkę "w imieniu Skarbu" i składki "w imieniu
    ZUSu" i w roli egzekutora odprowadza do US/ZUS.
    Skąd by się te pieniądze brały, jak nie z wypłaty pracownika?
    Zawsze myślałem, że to tylko większość pracowników myśli iż ich
    wynagrodzenie to tyle ile "dostają do ręki" :), a tu niespodzianka...!

    pzdr, Gotfryd