  • 1. Data: 2004-08-27 15:08:31
    Temat: Znowu problem ze zmianą konta firmowego.
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Myślałem, że to będzie proste, założyłem konto w mBanku i chciałem
    zlikwidować w PKO SA następnie zamierzałem wysłać odpowiedni NIP i druczek
    do ZUSu i myślałem, że będzie wszystko załatwione.
    Niestety nie ma tak łatwo. Okazało się że konto w złodziejskim PKO SA będzie
    się likwidować przez okrągły miesiąc i przez następny miesiąc będą jeszcze
    pobierać opłaty.
    I tu mam problem czy mogę wysłać już info do US i ZUSu o likwidacji konta,
    czy muszę poczekać cały miesiąc i wysłać drugi NIP (pierwszy o nowym koncie,
    a drugi o likwidacji)? Data wniosku o likwidację jest dzisiejsza.
    A drugie pytanie to czy mogą ze mnie zdzierać jak już nie korzystam z
    likwidowanego konta?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-08-27 18:29:01
    Temat: Re: Znowu problem ze zmianą konta firmowego.
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > a drugi o likwidacji)? Data wniosku o likwidację jest dzisiejsza.
    > A drugie pytanie to czy mogą ze mnie zdzierać jak już nie korzystam z

    Mogą, bo jest miesiąc wypowiedzenia. A potem przyślą pisemko, że masz
    jeszcze 12 gr odsetek na koncie, a potem, że przelewają je na
    nieoprocentowane konto, z którego możesz je w ciągu 6 miesięcy pobrać w
    gotówce, itp. bzdety.
    NIPa (tylko jednego) wysłałbym już teraz, przecież masz potwierdzenie, że
    likwidujesz.
    T.

  • 3. Data: 2004-08-28 08:39:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Aug 2004, Mariusz wrote:
    [...]
    >+ I tu mam problem czy mogę wysłać już info do US i ZUSu o likwidacji konta,

    Na mój rozum - z konta już korzystać nie możesz. Chyba że umowa
    stanowi że w okresie wypowiedzenia MOŻESZ korzystać... (nie wiem
    bo nie miałem konta w PEKAOSA :)) - IMHO od tego zależy czy powinno
    być "zgłoszone".
    [...]
    >+ A drugie pytanie to czy mogą ze mnie zdzierać jak już nie korzystam
    >+ z likwidowanego konta?

    Jeśli okres wypowiedzenia dla obu stron jest porównywalny, a tobie
    się np. należą odsetki jeśli w czasie wypowiedzenia coś na koncie
    jeszcze było - to chyba jest "sprawiedliwie"... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)