  • 1. Data: 2004-08-27 13:21:58
    Temat: urlop w sklepie...
    Od: "Cecylia" <c...@p...tp.pl>

    Czy trzeba zawiadamiac US o zamknieciu sklepu na czas urlopu?
    W tym czasie sklep nie generuje dochodu, wiec slyszalam ze nalezaloby to
    przedstawic pisemnie w US-ie...

    Cecylia,
    S.C., KPiR,VAT, bez kasy fiskalnej (na razie)

  • 2. Data: 2004-08-28 05:58:05
    Temat: Re: urlop w sklepie...
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Cecylia" <c...@p...tp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedstawic pisemnie w US-ie...
    >
    > Cecylia,
    > S.C., KPiR,VAT, bez kasy fiskalnej (na razie)

    W urzędzie skarbowym nie ma takiego pojęcia, jak zawieszenie DG,
    przynajmniej na KPIR.

    Będąc na Karcie Podatkowej informację o zawieszeniu DG możesz złożyć.

    Pamiętaj jednak, iż na czas urlopu przysługuje Ci prawo wyrejestrowania się
    z ZUS.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-08-28 13:43:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 28. sierpnia 2004 07:58 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Łukasz Kaliński:

    > W urzędzie skarbowym nie ma takiego pojęcia, jak zawieszenie DG,
    > przynajmniej na KPIR.

    Jak nie? Ja zgłaszałem na stosownym NIPie

    > Będąc na Karcie Podatkowej informację o zawieszeniu DG możesz złożyć.
    >
    > Pamiętaj jednak, iż na czas urlopu przysługuje Ci prawo wyrejestrowania
    > się z ZUS.

    ZUS to chonoruje tylko jeśli jest połączone z zawieszeniem w US.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2004-08-28 15:47:53
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

> [...]
    > przedstawic pisemnie w US-ie...
    >
    > Cecylia,
    > S.C., KPiR,VAT, bez kasy fiskalnej (na razie)

    Re : Przepraszam, a co to jest "URLOP" osoby fizycznej prowadzącej
    działalność gospodarczą ?
    I drugie pytanie : Jak "...sklep nie generuje dochodu..." ( może w
    tym czasie generować stratę ) to "...nalezaloby to przedstawic pisemnie w
    US-ie...". Czyli coś oprócz bieżącego PIT-5 i VAT-7 ?

    Ukłony. AR

  • 5. Data: 2004-08-28 22:00:20
    Od: Cecylia Słupianek <c...@x...wp.pl>

    >Re : Przepraszam, a co to jest "URLOP" osoby fizycznej prowadzącej
    >działalność gospodarczą ?

    Zamykam sklep i wyjezdzam na Kanary :-) , malo tego: moj wspolnik tez :-)
    a pracownika nie mamy :'(
    I co na to US: koszty sa , a dochodow brak (kompletnie)
    Nie pomysli sobie taka kobietka z US-a: " a to lobuzy jedne, pewnie
    sobie pracowali, a tu chca US oszukac ze na kanarach niby byli ... "?
    Dobrze jak pomysli, gorzej jak z tego pomyslunku jakis zly konspekt
    tworczy Jej sie zrobi i zacznie takowy sklep nachodzic...

    POzdr,
    Cecylia

  • 6. Data: 2004-08-29 17:17:19
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Dobrze jak pomysli, gorzej jak z tego pomyslunku jakis zly konspekt
    > tworczy Jej sie zrobi i zacznie takowy sklep nachodzic...

    przepisu żadnego stosownego nie znam ale:
    Prowadzę dg od 6 lat. Prowadze usługi i sprzedaż komputerów. Czasem strzedam
    6-7 komp w misesiącu i do tego zarobię np 4-6 tys zł.na usługach a za
    miesiąc nie chce mi się pracować . Pracuje tylko np 4 dni z czego mam tyle,
    że starczy na zus a na telefon i paliwo już nie.
    Jakoś nigdy us się nie czepiał, że raz mam dochód a raz stratę.
    Poza tym już dawno wyrzuciłem ze swojego słownika słowo urlop.
    Łatwiej się żyje ;)

    PawełJ

  • 7. Data: 2004-08-29 21:34:09
    Od: Wiewióra <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy trzeba zawiadamiac US o zamknieciu sklepu na czas urlopu?
    > W tym czasie sklep nie generuje dochodu, wiec slyszalam ze nalezaloby to

    My US nie zawiadamiamy a jedynie występujemy do Urzędu Miasta Wydz. Handlu
    i Usług z "podaniem" o urlop. Oni po 14 dniach wydają decyzję, że mogę
    zamknąć "interes" i jechać. Na drzwiach wieszam informację dla klientów, iż
    zgodnie z decyzją Nr ..... nieczynne będzie w dniach ..... I to wystarcza, i
    to jest chyba ważniejsze niż US. Mając decyzję o urlopie przed paniusią z US
    też wytłumaczysz się bez problemu.

    Pozdrawiam

    Wiewióra /dawno po urlopie ;-(((/

  • 8. Data: 2004-08-30 05:41:46
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > W odpowiedzi na pismo z dnia sob 28. sierpnia 2004 07:58 opublikowane na
    > pl.soc.prawo.podatki podpisane Łukasz Kaliński:

    > Jak nie? Ja zgłaszałem na stosownym NIPie

    To jeszcze zależy, kiedy - w 2003 roku można było zawiesić DG na KPIR.
    W 2004 tego już nie honorują.

    Jeżeli zgłaszaleś, to powiedz w jakiej formie - jeżeli poprzez pocztę, to
    przyjmą wszystko.
    ;-)
    Jeżeli osobiście to Pani weryfikująca nip-1 nie powinna od Ciebie przyjąć
    takiego formularza.
    (jest jeszcze ewentualność, że mogłeś składać nip w kancelarii - nie wiem
    jak to jest w Twoim urzędzie - ale w kancelarii przyjmują również
    wszystko...)

    > ZUS to chonoruje tylko jeśli jest połączone z zawieszeniem w US.

    Jakoś nie zaważyłem wymogu składania JAKICHKOLWIEK dokumentów wraz z ZWPA
    ZWUA.
    ;-)

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 9. Data: 2004-08-30 06:21:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Aug 2004, Cecylia Słupianek wrote:
    [...]
    > + I co na to US: koszty sa , a dochodow brak (kompletnie)

    E, to chyba nie takie rzadkie :]
    [...]
    > + Dobrze jak pomysli, gorzej jak z tego pomyslunku jakis zly konspekt tworczy
    > + Jej sie zrobi i zacznie takowy sklep nachodzic...

    Hm... to zawsze grozi ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-09-01 20:27:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 30. sierpnia 2004 07:41 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Łukasz Kaliński:

    > To jeszcze zależy, kiedy - w 2003 roku można było zawiesić DG na KPIR.
    > W 2004 tego już nie honorują.

    No tak... Tak może być, bo ten czas szybko leci, a ja to robiłem faktycznie
    w 2003 na wiosnę.

    > Jakoś nie zaważyłem wymogu składania JAKICHKOLWIEK dokumentów wraz z ZWPA
    > ZWUA.
    > ;-)

    Widzisz, wtedy na drzwiach ZUSa wisiało takie dupne obwieszczenie o tym co
    napisałem wyżej...

    BTW: Kurcze, jak prawnicy i księgowi żyją? Skoro po roku cała moja wiedza
    jest na nic? A oni mają we łbie tej wiedzy znacznie wiecej