  • 1. Data: 2004-08-26 22:18:21
    Temat: sieci lokalne z dostepem do internetu
    Od: TrICky <t...@p...onet.pl>

    jak to jest z tymi sieciami
    jezli nie podpisuje z nikim umowy tylko mowie sasiadowi ze jak bedzie
    dawal mi 20 zl to bedzie mial necik (20 osob :)) tpo czy musze
    odprowadzac podatek od tego jak to traktowac ???
    czy jak usluge pzrecierz nie bede specjalnie zakladal firmy ???
    prosze o odpowiedz
    nie chce miec prblem z tego powodu

  • 2. Data: 2004-08-27 06:01:54
    Temat: Re: sieci lokalne z dostepem do internetu
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TrICky" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odprowadzac podatek od tego jak to traktowac ???
    > czy jak usluge pzrecierz nie bede specjalnie zakladal firmy ???

    Poczytac historie grupy... Generalnie przy tej ilosci osob wskazane jest
    stowarzyszenie... I koszty wzrosna:-(

    Pozdrawiam
    LG

  • 3. Data: 2004-08-27 07:42:53
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Poczytac historie grupy... Generalnie przy tej ilosci osob wskazane jest
    > stowarzyszenie... I koszty wzrosna:-(

    Wskazane. Cóz, 20 to sporo ludzi. A masz pewnosc.
    ze sie z mini dogadasz i zaden Cie nie wystawi?
    Przydalaby Ci sie jakas papierowa podkladka na nich,
    a do tego trzeba cos oficjalnie zarejestrowac i rozliczac
    sie z pieniazków zbieranych od ludzi.
    Ja posiadalem podobna siec przez 3 lata, zwyczajnie
    po kolezensku. Ale bylo nas max 7 osób... Przyznam,
    ze czasami pojawiaja sie problemy ze sciagnieciem
    platnosci.

    PawelZ
    -----------

  • 4. Data: 2004-08-27 08:01:03
    Od: TrICky <t...@p...onet.pl>

    ale to bez sensu skoro nie mam z tego korzysci
    nie wiem co robic moze pzrepisze to na firem kolegi i podpisze z nimi
    umowy bo narazie nia mam zadnych
    i zaczne odprowadzac podatki

  • 5. Data: 2004-08-27 08:26:03
    Od: TrICky <t...@p...onet.pl>

    to inne pytanie
    kolega ma juz firme i chailbym zeby to on za mnei doprowadzla podatek
    (ja mu bede placil ale umwoy beda na jego firme z osobami)
    czy musze tez jakas umowe podpisywac z nim czy poprostu napisac ze on to
    obluguje w umowie i to wystarczy

  • 6. Data: 2004-08-27 11:41:08
    Od: "Marek" <...@...pl>

    a ja jeszcze z innej beczki; z kad masz net? bo z tego co wiem to np.
    neostrady nie mozesz dzielic na innych ludzi (tak jest w umowie) wiec
    zlamiesz warunki umowy itd...

  • 7. Data: 2004-08-27 12:02:17
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Marek napisał w news:cgn6l7$sgl$1@atlantis.news.tpi.pl :
    > a ja jeszcze z innej beczki; z kad masz net? bo z tego co wiem to np.
    > neostrady nie mozesz dzielic na innych ludzi (tak jest w umowie) wiec
    > zlamiesz warunki umowy itd...

    a jeszcze z tej samej beczki - nie ma to żadnego związku z pytaniem.
    a gdybyś się choć odrobinę wysilił, to zobaczyłbys - NNTP-Posting-Host:
    tb98.internetdsl.tpnet.pl
    ale po coo, nie ?

  • 8. Data: 2004-08-28 08:10:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Aug 2004, Jarek Skórski wrote:

> [...]
    >+
    >+ a jeszcze z tej samej beczki - nie ma to żadnego związku z pytaniem.

    Może nie ten element który podkreślił: aby "rozprowadzać internet"
    trzeba dokonać *złoszenia* takiej działalności - niewątpliwie nie
    zostanie one przyjęte (tj. zostanie odrzucone i "rozprowadzania" będzie
    nielegalne) jeśli wystąpi o nie jako osoba fizyczna nie prowadząca DG.
    A "zaprzyjaźniona firma" albo już zgłoszenia dokonała, albo będzie
    musiała dokonać (uprzednio sprawdziwszy czy ma "usługi internetowe"
    wpisane do EDG :>)

    >+ a gdybyś się choć odrobinę wysilił, to zobaczyłbys - NNTP-Posting-Host:
    >+ tb98.internetdsl.tpnet.pl
    >+ ale po coo, nie ?

    A z tego MUSI coś wynikać, poza pewnym prawdopodobieństwem (nie większym
    niż 98%) że chodzi o *tę* linię ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-08-30 06:27:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Aug 2004, TrICky wrote:

    > + to inne pytanie
    > + kolega ma juz firme i chailbym zeby to on za mnei doprowadzla podatek (ja mu
    > + bede placil ale umwoy beda na jego firme z osobami)

    A nie nie.
    To *jemu* będą płacić, ty co najwyżej będziesz *dla niego* te pieniądze
    zbierać ;)

    > + czy musze tez jakas umowe podpisywac z nim czy poprostu napisac ze on to
    > + obluguje w umowie i to wystarczy

    Moment. W jakiej umowie, kto z kim ? Bo nie mogę rozróżnić czy piszesz
    o sobie, koledze z firmą czy "tych co korzystają".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-08-30 06:33:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Aug 2004, TrICky wrote:

    > + jak to jest z tymi sieciami
    > + jezli nie podpisuje z nikim umowy tylko mowie sasiadowi ze jak bedzie dawal
    > + mi 20 zl to bedzie mial necik (20 osob :)) tpo

    ...na początek łamiesz przepisy w miescu w którym nakazują dokonać
    zgłoszenia takiej działalności. A do zgłoszenia upoważniona
    instytucja wyrazi sprzeciw, bo nie spełniasz wymogów formalnych
    czyli prowadzenia DG lub stowarzyszenia :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)