  • 11. Data: 2006-12-02 17:51:51
    Temat: Re: Zus nie chce przyznać mi emerytury
    Od: "kamila" <k...@o...pl>

    ja nie pracowałam na czarno i ja pisze w imienu mamy. czytajcie mój
    problem dopiero wypowiadajcie się

  • 12. Data: 2006-12-02 17:51:54
    Od: "kamila" <k...@o...pl>

  • 13. Data: 2006-12-02 18:56:53
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "kamila" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    > ja nie pracowałam na czarno i ja pisze w > imienu mamy. czytajcie
    mój
    > problem dopiero wypowiadajcie się

    W założonym przez Ciebie wątku zadała pytanie animka, na które
    prawidłowo (pod jej postem) udzieliłam odpowiedzi, którą pomyłkowo
    odebrałaś za dotyczącą Twojego problemu.

  • 14. Data: 2006-12-02 23:44:58
    Od: animka <a...@n...ma.wp.pl>

    wektor napisał(a):

    > znajomych
    > pracy) i
    > bezskładkowy)?
    >
    > 1) Poświadczenie nieprawdy jest karane.
    > 2) Jeżeli oświadczenie potwierdzałoby stan faktyczny, to oświadczenie
    > o zatrudnianiu pracownika "na czarno" może ściągnąć kłopoty zarówno na
    > znajomych rolników, jak i zatrudnianą osobę. Dla uprawnień
    > emerytalnych takie oświadczenie jest bez znaczenia.

    Przecież 30 lat temu rolnicy nie spisywali ze swoimi pracownikami
    żadnych umów i nie wystawiali RP7. Teraz tym bardziej nie mogliby tego
    zrobić, bo kiedyś nie odprowadzało się składek za swoich najemnych
    pracowników.

    --
    animka

  • 15. Data: 2006-12-03 08:35:00
    Od: "joan" <g...@o...eu>

    > [...] kturzy mieli gospodarstwo
    > [...] emerytury.teraz
    > takiego przepisu jusz niema.dopiero jak się zwolniłam ze szkoły i
    > złożyłam dokumęty do zusu to wystąpiły te kłopoty. nawet będe
    > miała sprawe w sądzie z zusem.

    Ojoj. A czego uczylas? Bo jesli polskiego, to jesli jakosc Twojej pracy byla
    taka, jak teksty, ktore tu publikujesz, to zlamanego grosza nie powinnas
    dostac nie tylko na emeryturze, ale i w czasie odbywanego stazu....

    joan

  • 16. Data: 2006-12-03 13:25:04
    Od: "kamila" <k...@o...pl>

    joan napisał(a):

> [...]
    > taka, jak teksty, ktore tu publikujesz, to zlamanego grosza nie powinnas
    > dostac nie tylko na emeryturze, ale i w czasie odbywanego stazu....

    tu ludzie pisza czy pustaki czytajcie a dopiero gadajcie

  • 17. Data: 2006-12-03 14:18:26
    Od: "gb" <brat7[nospam]@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "animka" <a...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    wektor napisał(a):

> [...]

    mozesz wniesc o ponowne rozpatrzenie sprawy na podstawie nowych dokumentow
    (wnoszacych cos do sprawy). najlepiej idz i dowiedz sie, dlaczego pracy na
    roli nie zaliczono. jesli powiedza ze z powodu braku tego czy tamtego to
    musisz zdobyc to czy tamto i dostarczyc z prosba o ponowe rozpatrzenie
    sprawy na podstawie zalaczonych dokumentow.

    w decyzji o nieprzyznaniu emerytury powinno byc napisane na jakiej podstawie
    jej nie przyznano. chyba ze pisze ze brak wymaganych okresow
    skladkowych/nieskladkowych

    w przypadku braku dokumentow o pracy na roli, dopuszcza sie zeznanie dwoch
    swiadkow, ktorzy na druku chyba RP8 poswiadczaja ze pracowalas na roli. lub
    kazdego innego dokumentu (z gminy? nie od ksiedza ;P) dokumentujacego ze
    pracowalas na roli. w tym czasie nie moglas sie uczyc chyba i cos tam
    jeszcze. im wiecej dowodow przedstawisz tym lepiej dla ciebie/mamy. ale
    standardowo zeznania swiadkow powinny wystarczyc. swiadkowie moga zostac
    wezwani w celu potwierdzenia zeznan.

    druki na zeznania swiadkow wydaje zUS

    od decyzji zus jest mozliwosc odwolania sie do sadu. polega to na tym, ze
    piszesz odwolanie ze nie zgadzasz sie z decyzja zusu i piszesz na jakiej
    podstawie. na decyzji jest o tym informacja o sposobie i czasie na odwolanie
    sie od decyzji.
    zus skieruje sprawe do sady ubezpieczen spolecznych a ty dostanie po
    rozpatrzeniu jej przez sad wyrok zmieniajacy badz umarzajacy. nie ponosisz
    kosztow takiej rozprawy.

    ale najlepiej jest ruszyc 4 litery do zus i porozmawiac z osoba, ktora
    przybila sie imiennie na decyzji zeby zapytac jak masz udokumentowac i co
    jest powodem nieprzyznania swiadczenia.

    pozdrawiam
    gb

  • 18. Data: 2006-12-12 14:04:42
    Od: m...@g...com

    kamila wrote:

    > tu ludzie pisza czy pustaki czytajcie a dopiero gadajcie

    No jak widać pustaki, a ludzie próbują pustakom pomóc, za co pustaki się
    odgryzają.

    p. m.