  • 1. Data: 2003-07-09 12:03:46
    Temat: Zwiekszenie VAT'u w budownictwie.
    Od: <j...@l...net>

    Witam,
    Ostatnimi czasy jestem straszony z lewa i prawa informacjami na temat
    zwiekszenia VAT'u w budownictwie, przy czym informacje na ten temat nie sa
    jasne.

    Jaki dokładnie VAT ma zostac zwiekszony, czy VAT na materialy budowlane,
    czy moze VAT na grunt pod budowe nowego mieszkania, czy moze jeszcze jakis
    inny (jestem w stanie sobie wyobrazic np. VAT za posiadanie WC w nowym
    mieszkaniu [rozne dziwne rzeczy przychodza teraz ludziom do glowy]).

    Czy zwiekszenie tego VAT'u wplynie na ceny nowych mieszkan ( i w jakim
    stopniu ).

    pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2003-07-09 13:28:03
    Temat: Re: Zwiekszenie VAT'u w budownictwie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003 j...@l...net wrote:

> [...]
    >+ jasne.
    >+
    >+ Jaki dokładnie VAT ma zostac zwiekszony,

    ykhm...

    >+ czy VAT na materialy budowlane,

    umhm...

    >+ czy moze VAT na grunt pod budowe nowego mieszkania,

    hrrmm...
    ściśle rzecz biorąc chwilowo grunt nie jest oVATowany,
    znaczy: można próbować wprowadzić VAT (a nie "zwiększać" :))

    >+ czy moze jeszcze jakis
    >+ inny (jestem w stanie sobie wyobrazic np. VAT za posiadanie WC w nowym
    >+ mieszkaniu [rozne dziwne rzeczy przychodza teraz ludziom do glowy]).

    Nie mam zdrowia szukać, ale już zapodawałem moją opinię: jeśliby
    przyjąć że 1.V.2004 wejdą w życie nowe przepisy dot. VAT to niczym
    dziwnym nie będzie, że zostaną ogłoszone 30.IV.2004.
    Znaczy: mniemam że niesłusznie podejrzewasz grupę jakoby miała
    na wyposażeniu parę wróżek - nie korzystamy z takich usług
    (a prawda, powinienem pisać za siebie - ale protesty w razie
    oczekiwania że grupowicz "wie coś znikąd" są częste, więc
    generalizując nieco... ;))

    Poszukując do oceny danych źródłowych:
    - opinia publiczna prawdopodobnie nie wie co to bedą za osoby,
    które będą podejmować decyzje - a tym bardziej co za decyzje
    - osoby które podejmą te decyzje pewnie jeszcze same nie wiedzą,
    być może nie wiedzą *że* będą takie decyzje podejmować.

    Nie tak dawno wszystkim się wydawało że wiadomo iż np. będzie
    w to zamieszany min. Kołodko - wnioski proszę wyciągać samemu :)

    No i ad rem: "za posiadanie WC" to raczej nie VAT (VATu nie
    płaci się "od posiadania" a "od sprzedaży"), "od posiadania WC"
    to pewnie będzie podatek katastr[of]alny :], ale nie martw się:
    MF na pewno z twojej sugestii skorzysta :[

    >+ Czy zwiekszenie tego VAT'u wplynie na ceny nowych mieszkan ( i w jakim
    >+ stopniu ).

    Oczekujesz że wystąpimy w roli rzecznika rządu (tego lub innego)
    i powiemy że "może ceny spadną bo..." ??
    Nie, nie jesteśmy chwilowo tacy naiwni żeby chcieć mieć cię na
    sumieniu :(

    pozdrowienia, Gotfryd