  • 1. Data: 2003-07-09 09:36:34
    Temat: odliczanie VATu - jakto wlasciwie jest?
    Od: Katarzyna <s...@k...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Jakoś nie mogę się nigdzie doszukać, jak to właściwie jest z tym
    odliczaniem VATu, więc zgłaszam się tutaj i pytam:
    - czy VAT, który płacę przy zakupach na firmę mogę odebrać w całości
    (czy US oddaje to ratalnie czy jednorazowo - jeśli oczywiście oddaje
    całość)
    - czy też moge sobie opisac tylko tyle VATu, na ile VATu opiewają
    faktury wystawione przez moją firmę - przykładowo:
    Firma wystawia fakturę na 1000 PLN. VAT=220PLN - do zapłacenia
    Firma kupuje komputer za 6000 PLN: VAT=1320PLN - do zwrotu
    czyli co?
    odejmuję od 220PLN 1320PLN=1100 oddaje mi US?
    czy tak:
    moge odliczyc tylko 220, nie place podatku, ale zwrotu nie
    dostaje?

    Bede bardzo wdzioeczna za oświecnie mnie w temacie, jeśli to możliwe w
    miarę w krótkim czasie - szykuje mi sie pilny większy zakup i nie
    wiem, na ile mogę sobie pozwolić ;)

    Pozdrawiam,

    Katarzyna Gęborek
    em-graf.net
    tel. (22) 855 50 50
    kom. 0-504 753 775
    e-mail: s...@k...pl

  • 2. Data: 2003-07-09 09:55:51
    Temat: Re: odliczanie VATu - jakto wlasciwie jest?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, Katarzyna wrote:
    [...]
> [...]
    >+ odejmuję od 220PLN 1320PLN=1100 oddaje mi US?
    >+ czy tak:
    >+ moge odliczyc tylko 220, nie place podatku, ale zwrotu nie

    A to zależy *czym* jest rzeczony komputer :)

    Jeśli środkiem trwałym - to owszem, na deklaracji VAT-7 masz
    osobną pozycję na VAT wydany na zakup ŚT i US zwróci (jak
    wynika z grupy - masz wtedy niemal pewne zaproszenie na
    kontrolę :), możesz załączyć kopię faktury zakupu ST
    i podobnoż wtedy szansa "zaproszenia" spada :)).
    Jeśli ze względu na wartość <3500 mogłabyś go wpisać
    na wyposażenie a nie ŚT - to mogłabyś odliczać tylko z "bieżąco
    należnego" VATu. BTW - nic nie stoi na przeszkodzie żeby
    wpisać "na ST" nawet jakby był wart tylko 100 (sto) złotych,
    żebyś mi nie wydedukowała iż "nie może być ST bo tani" !
    Niemniej - jak 6kzł to ŚT a nie wyposażenie :)
    Jeśli jest towarem handlowym który kupujesz z VAT 22%
    a sprzedajesz szkole z VAT 3% to mogą mieć zastosowanie
    jeszcze inne przepisy dotyczące zwrotu - krótko mówiąc:
    ZA MAŁO DANYCH !! Czym ma być ten przykładowy komp ??
    - :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-07-09 10:18:38
    Od: Katarzyna <s...@k...pl>

    Witaj...

    Komputer - laptop za ok 6000-7000 tys. PLN z VATem...
    Firme mamy od niedawna (od 1 lipca) i na razie nie rozliczalismy sie
    jescze...
    Ba - na temat ewidencji w ogole nie mamy rozeznaia - jakie sa plusy i
    minusy, zeby sie w cos takiego bawic?
    No i co wiecej napisac? nie znam sie, ale slicznie dziekuje za pomoc,
    czekam na dalsze rady :)

    Pozdrawiam,

    Katarzyna Gęborek
    em-graf.net
    tel. (22) 855 50 50
    kom. 0-504 753 775
    e-mail: s...@k...pl

  • 4. Data: 2003-07-09 13:42:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, Katarzyna wrote:

    >+ Witaj...
    >+
    >+ Komputer - laptop za ok 6000-7000 tys. PLN z VATem...

    Litości :)
    Toż ja nie pytam co za komputer, tylko czym on będzie
    "księgowo": towarem handlowym, środkiem trwałym ?

    >+ Firme mamy od niedawna (od 1 lipca) i na razie nie rozliczalismy sie
    >+ jescze...
    >+ Ba - na temat ewidencji w ogole nie mamy rozeznaia - jakie sa plusy i
    >+ minusy, zeby sie w cos takiego bawic?

    Nie rozumiem :( Podlegasz pod VAT ? No to prowadzisz ewidencję
    i składasz zeznania. Zarejestrowałaś się w US ? (*osobno* do VAT !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (żadnych rad, bo nie doradca podatkowy ! :))

  • 5. Data: 2003-07-09 15:16:07
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Katarzyna" <s...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Komputer - laptop za ok 6000-7000 tys. PLN z VATem...

    więc trzeba uznać za ŚT i amortyzować.

    > Firme mamy od niedawna (od 1 lipca) i na razie nie rozliczalismy sie
    > jescze...

    to najciekawsze przed Wami :)
    oj pamiętam jak te kilka rubryk może przyprawić o ból głowy...

    > Ba - na temat ewidencji w ogole nie mamy rozeznaia - jakie sa plusy i
    > minusy, zeby sie w cos takiego bawic?

    plus taki, że zrobisz zgodnie z ustawami.
    minus taki, że jak nie zrobisz dobrze,
    to zapewniam, że zapoznasz się z pojęciem czynny żal.

    przede wszystkim rozumiem, że firma KRiR + VAT?