  • 1. Data: 2003-07-09 06:46:20
    Temat: ZUS - deklaracje - składać czy nie?
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    Witam,

    Temat bumerang :-). Wiem, że nie składa się deklaracji do ZUS, za dany
    miesiąc, jeśli stawki się nie zmieniły w stosunku do poprzedniego miesiąca.
    Pytanie: czy nie trzeba składać deklaracji, jak się zmieniają stawki
    minimalnych opłat do ZUS (teraz maj->czerwiec)? Płacę oczywiście to minimum
    :)

    WWWojtas

  • 2. Data: 2003-07-09 06:48:47
    Temat: Re: ZUS - deklaracje - składać czy nie?
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Nie.

    Z.K.

  • 3. Data: 2003-07-09 08:34:50
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > Temat bumerang :-). Wiem, że nie składa się deklaracji do ZUS, za dany
    > miesiąc, jeśli stawki się nie zmieniły w stosunku do poprzedniego miesiąca.

    moj kolega nie zlozyl i pieniadze nie wplynely mu na konto
    (jak zazwyczaj, czyli zus zgubil jego pieniadze),

    przepis atrapa, lepiej skladac

    --
    bromden[at]gazeta.pl
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o-- K? w(++) !O M--

  • 4. Data: 2003-07-09 20:49:14
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "bromden" <b...@g...pl.no.spam> wrote in message
    > przepis atrapa, lepiej skladac

    a na jakie konto nie wpłynęły mu składki zdrowotne, bo nie za bardzo
    rozumiem ? :))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-07-09 21:17:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > a na jakie konto nie wpłynęły mu składki zdrowotne, bo nie za bardzo
    > rozumiem ? :))

    A dlaczego zdrowotne?
    Na konto w OFE zapewne.

  • 6. Data: 2003-07-10 00:10:25
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > Na konto w OFE zapewne.

    tak jest

  • 7. Data: 2003-07-10 10:03:46
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Obecnie - jezeli w stosunku do poprzedniego okresu ubezpieczeniowego nic sie
    nie zmienilo, badz tez ubezpieczasz sie w wysokosci kwot minimalnych
    podanych przez ZUS - w ZUSie generowany jest automatycznie dokument DRA (oni
    to nazywaja "klon") i z nim identyfikowane sa twoje wplaty. Z tego
    porównania moze sie okazac, ze masz nadplate, niedoplate badz tez ze nie
    zalegasz z oplatami skladek. Jezeli dodatkowo w takiej sytuacji zlozysz druk
    DRA tak jak dotychczas, to wówczas na twoim koncie wisza dwa "tytuly
    platnosci" - druk przez ciebie zlozony i druk wygenerowany systemowo w ZUS.
    W takiej sytuacji masz niedplate w wysokosci jednej skladki. To co pisze to
    informacja , która otrzymalam w swoim oddziale ZUS i w zwiazku z tym nie
    skladam juz druków DRA, a jedynie dokonuje przelewów.
    Swoja droga - zlozenie druku nigdy nie bylo gwarantem wplywu skladek na
    konto OFE. Sama mam nieprzelane skladki za okres 1999.06 do 2000.06 (mimo
    skladania druków DRA).
    Pozdraw. Graszka

  • 8. Data: 2003-07-10 11:28:57
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

> [...]
    > druku nigdy nie bylo gwarantem wplywu skladek na konto OFE. Sama mam
    > nieprzelane skladki za okres 1999.06 do 2000.06 (mimo skladania druków

    A ja słyszałem, że problem polega na czym innym. W 1 miesiącu
    nieskładania według rozporządzenia ministra na przelewie miał być numer
    deklaracji "00". Natomiast program prokomu wymaga "01". Rozporządzenie
    po miesiącu zmieniono, ale pierwszą składkę wcięło

  • 9. Data: 2003-07-10 11:43:49
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W takiej sytuacji masz niedplate w wysokosci jednej skladki. To co pisze
    > informacja , która otrzymalam w swoim oddziale ZUS

    Mysle, ze "zciemniaja".
    To praktycznie niemozliwe, by system przyjal dwie deklaracje o TYM SAMYM
    numerze.

    Pewnie chodzilo im o to, by im nie przysylac ton papieru - wreszcie to
    donich dotarlo...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-07-10 12:01:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    nie
    > skladam juz druków DRA, a jedynie dokonuje przelewów.

    W każdym oddziale jest zapewne inaczej :-)
    W moim oddziale moja deklaracja jest nadrzędna i kasuje
    wygenerowaną przez system lub jeśli ja przesyłam swoją
    wcześniej to ta systemowa jest odrzucana.
    (Informacja z mojego ZUS)

    Fakt złożenia deklaracji, gdy nie ma takiego obowiązku,
    może ma wpływ, a może nie ma
    na przelew składek do OFE.
    U mnie miał. A poza tym łatwiej złożyć samemu korekty,
    niż wymusić coś na "systemie".