  • 1. Data: 2009-06-11 20:37:19
    Temat: 60% Vat od samochodu... ??
    Od: b...@i...pl

    Czesc,

    Kupilem autko, staaare, ma wartosc ponizej 3500 zl netto. Przed wprowadzeniem
    go do firmy jako srodka trwalego chce go jeszcze troche podremontowac. Remont
    nie spowoduje przekroczenia wartosci ponad 3500 zl, wiec i tak bedzie odpis
    jednorazowy, no bo moge, bo ponizej 3500 zl, ALE, mam pytanie odnosnie VAT`u.

    1. Rozumiem ze VAT moge odliczyc tylko 60%, prawda ?
    2. 60% VAT odlicze na pewno od faktury zakupu auta, ale co zrobic z VAT`em na
    fakturach, ktore powieksza wartosc auta ? takze 60% ? czy 100% ? Tzn mowie o
    fakturach, ktore sobie zbieram i lacznie z faktura kupna auta robie jeden
    srodek trwaly na podstawie tych wszystkich faktur (typu remont generalny
    silnika itd).

    bede wdzieczny za pomoc :)

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2009-06-13 18:48:51
    Temat: Re: 60% Vat od samochodu... ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jun 2009, b...@i...pl wrote:

    > 2. 60% VAT odlicze na pewno od faktury zakupu auta, ale co zrobic z VAT`em na
    > fakturach, ktore powieksza wartosc auta ?

    Teza: nie mają nic do samochodu.
    Cytat z przepisu:
    "W przypadku nabycia samochodów osobowych ... kwotę podatku naliczonego
    stanowi 60% kwoty podatku określonej w fakturze"

    Dla przypadku "wytworzenia" lub "ulepszenia" nie ma przepisu, ergo
    powinny obowiązywać przepisy ogólne.
    Kto przeciw? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-06-15 07:20:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > stanowi 60% kwoty podatku określonej w fakturze"
    >
    > Dla przypadku "wytworzenia" lub "ulepszenia" nie ma przepisu, ergo

    Nie widzę wskazań do sprzeciwu ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl