  • 1. Data: 2002-08-15 11:28:43
    Temat: Zwrot VAT (25 dni) w praktyce
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Czy ktos z Was przerabia to w praktyce? W szczegolnosci interesuje mnie
    sytuacja jezeli posiadacie jednoczesnie faktury zaplacone i niezaplacone.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 2. Data: 2002-08-15 19:11:00
    Temat: Re: Zwrot VAT (25 dni) w praktyce
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Polok" <P...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dotychczas próbowałem trzykrotnie, ani razu mi sie nie udało. Miałem
    > wszystkie wykazane faktury zapłacone (niezapłacone przeniosłem na miesiąc
    > następnny);

    Czy to oznacza, ze majac dlugie terminy platnosci dla niektorych faktur bede
    wystepowal o "zwrot 25" tylko co drugi miesiac?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 3. Data: 2002-08-15 20:28:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Miałem

    > Czy to oznacza, ze majac dlugie terminy platnosci dla niektorych
    faktur bede
    > wystepowal o "zwrot 25" tylko co drugi miesiac?

    Wtedy wygodniej jest nie występować, a tylko
    wykazać. Na jedno wyjdzie.

    Poza tym jeśli masz regularne zwroty, to
    kołomyja z wykazywaniem
    zapłaconych i niezapłaconych jest
    nic nie warta. Przy stałym zwrocie raz poczekasz
    (a i to nie zawsze) a potem masz "ciągłość".

    CEZ

  • 4. Data: 2002-08-15 20:33:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Wtedy wygodniej jest nie występować, a tylko
    > wykazać.

    Tzn wykazać do zwrotu
    w normalnym terminie.

  • 5. Data: 2002-08-15 20:39:56
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Tzn wykazać do zwrotu
    > w normalnym terminie.

    Własnie wziąłem sie za rozrysowywanie kalendarza.
    Musze tez sie zastanowic nad wielkoscia kwot do zwrotu.

    Dzieki za podpowiedz.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2002-08-15 23:02:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Aug 2002, Mariusz Polok wrote:
    [...]
    >+ drugi raz uwalili mi zwrot ze wzgledu na
    >+ kompensatę, kompensata w mysl Urzedu nie jest zapłatą, [...]

    -:O !
    Czego to człowiek się nie dowie... (thx za wiedzę :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-08-16 17:03:48
    Od: "Mariusz Polok" <P...@n...com.pl>

    Karol napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    Dotychczas próbowałem trzykrotnie, ani razu mi sie nie udało. Miałem
    wszystkie wykazane faktury zapłacone (niezapłacone przeniosłem na miesiąc
    następnny); pierwszy raz uwalili mi gdyż brakowało siedmiu groszy na KP,
    księgowa płatnika nie dospisała koncówki a ja wyłapałem sprawę poniewczasie
    (gra szła o zwrot ponad 90.000), drugi raz uwalili mi zwrot ze wzgledu na
    kompensatę, kompensata w mysl Urzedu nie jest zapłatą, trzeci raz miałem
    fakture VAT RR rozliczona zamianą ekwiwalentną, teraz złożyłem czwarty raz,
    ciekawe co wymyślą.
    Mariusz

  • 8. Data: 2002-08-20 18:14:17
    Od: "milosz" <m...@a...zsi.pl>

    sprawa jest w tym, że w ustawie jest słowo "ZAPŁACONE" a nie uregulowane.
    Przepis jest jasny językowo i to że urzędy skarbowe tak go rozumieją nie
    jest chyba niczym dziwnym.
    zenek_pl :)

  • 9. Data: 2002-08-20 19:09:45
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przepis jest jasny językowo i to że urzędy skarbowe tak go rozumieją nie

    Dla mnie niekoniecznie, kompensata w myśl ustawy o rachunkowości jest
    bezgotówkową formą zapłaty, tam jest jeszcze słówko bezpośrednio o które
    rozbija sie cały bałagan, ale w tym wypadku pośrednictwo banku wyklucza ową
    bezpośredniość i mamy par.22'

    Kłaniam się

    Mariusz

  • 10. Data: 2002-08-21 16:27:39
    Od: "milosz" <m...@a...zsi.pl>

    no nie całkiem........ bezpośrednio na rachunek bankowy. Z założenia
    racjonalnego prawodawcy mozna wywnioskowac ze tworzac ten przepis zdawal
    sobie sprawe, ze na rachunek bankowy mozna zaplacic tylko poprzez bank.
    bezpośrednio wystawcy faktury, tzn. ze nie komus innemu.
    rowniez sie klaniam.
    ps. dlaczego chcesz stosowac ustawe o rachunkowosci do interpretowania
    jasnego przepisu ustawy o VAT ?