  • 1. Data: 2002-08-15 13:58:59
    Temat: czy dopłacać?
    Od: "Mariusz D." <m...@w...pl>

    witam
    prosze podpowiedzxcie mi co mam zrobić
    w czerwcu zakupiłem towar od pewnej firmy
    zrobiłem 100 % przedpłaty (wcześniej dostałem fakture
    pro forma) , towar doszedł, wszystko ok.
    w lipcu dostaje od firmy korekte i musze dopłacić 600 zł.
    bo niby pomyłkowo wystawili fakture i policzyli stawke VAT 0%
    a nie 22% , chcą teraz dopłaty ,
    przedstawiciel handlowy zapewniał mnie o zerowym vacie

    co robić , dopłacać czy nie?
    nie chodzi mi o te 600 zł

    boję sie z nimi dalej handlować , bo mogą coś jeszcze wymyślić

    prosze o porady jak to rozegrać

    dzieki i pozdrawiam
    mariusz

  • 2. Data: 2002-08-15 19:30:20
    Temat: Re: czy dopłacać?
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    Niestety to Ty odpowiadasz na fakturę VAT,
    jeśli zatem towar powinien być opodatkowany
    stawką 22%, to wypada zapłacić.

    Jednak sprawdź dokładnie fakturę.
    Nie zaszkodzi porównanie NIP faktury z potwierdzeniem nadania NIP ;-)

    Pozdrawiam
    Piotr
    http://vatowiec.of.pl

  • 3. Data: 2002-08-15 21:06:28
    Od: "ESka" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz D." napisał w wiadomości
> [...]
    > a nie 22% , chcą teraz dopłaty ,
    > przedstawiciel handlowy zapewniał mnie o zerowym vacie

    Ja bym nie dopłacała. Jeżeli firma się pomyliła jej strata, powinna wystawić
    korektę na 22% VAT, ale pomniejszając sobie kwotę netto. Takie jest
    podejście urzędów skarbowych.

    Pozdrawiam,
    ESka

  • 4. Data: 2002-08-15 21:12:57
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ESka" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym nie dopłacała. Jeżeli firma się pomyliła jej strata, powinna
    wystawić
    > korektę na 22% VAT, ale pomniejszając sobie kwotę netto. Takie jest
    > podejście urzędów skarbowych.

    To teraz Urzędy Skarbowe tworzą prawo w Polsce?

    Karol

  • 5. Data: 2002-08-15 21:27:00
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz D." <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > co robić , dopłacać czy nie?
    > nie chodzi mi o te 600 zł
    >
    > boję sie z nimi dalej handlować , bo mogą coś jeszcze wymyślić

    Czy Ty kupiłeś to na potrzeby DG (płatnika VAT) czy jako osoba prywatna?
    Jeżeli napisałeś "towar" to dla Ciebie nawet lepiej, że sprzedawca przyznał
    się do pomyłki.

    Karol

  • 6. Data: 2002-08-15 23:11:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Aug 2002, Karol wrote:

> [...]
    >+ > podejście urzędów skarbowych.
    >+
    >+ To teraz Urzędy Skarbowe tworzą prawo w Polsce?

    Ostatnio modne jest określenie "kreatywne" :), to trzeba
    by powiedzieć że tylko kreatywnie interpretują ;)
    A na poważnie to acz zarzut twój słusznym jest, to gdzieś
    na pewno widziałem zapis że tak należy postępować (tj.
    sprzedawca powinien zapodać kwotę brutto, a jak zapomni
    lub źle wyliczy to zapłacić 'z własnej częśći'): tylko
    nie pamiętam gdzie toto widziałem :( (UoVAT ? Ale za późno
    [tj. za wcześnie !] żeby chciało mi się szukać !)
    To że ew. bazowanie na ww zapisie można uznać za niezbyt
    uczciwe wobec kontrahenta, a także to że można samemu
    dostać "po palcach" :> (więc lepiej *nie korzystać*
    z takich pomysłów - to już inna sprawa :) !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-08-16 06:55:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    prywatna?
    > Jeżeli napisałeś "towar" to dla Ciebie nawet lepiej, że sprzedawca

    Tak czy siak całość niezgodna z ofertą handlową (proformą)
    Można próbować się wycofywać.

    Proponuję odesłać korektę i poprosić
    o zwrot wpłaty, a wtedy Ty oddasz towar.
    Wtedy oni zmiękną i zrobią Ci korektę
    do kwoty brutto :-)))

    CEZ

  • 8. Data: 2002-08-16 07:45:22
    Temat: Odp: czy dopłacać?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > lub źle wyliczy to zapłacić 'z własnej częśći'): tylko
    > nie pamiętam gdzie toto widziałem :( (UoVAT ? Ale za późno
    ..

    Były takie interpretacje wywodzone z ustawy o cenach. Z tym że w ub. roku w
    yszła nowa ustawa o cenach i trzeba by przeanalizować jej zapisy czy nadal t
    o obowiązuje.

  • 9. Data: 2002-08-16 17:58:11
    Od: "Mariusz D." <m...@w...pl>

    to jest tak
    ja kupiłem towar, odesłać nie mogę bo już go nie mam
    nie prowadze DG
    towar został wykorzystany do produkcji rolnej
    ja tym nie handlowałem
    wszystko było ok
    a teraz dostałem korekte i pare telefonów że MAM ZAPŁACIC

    a przeciez to oni zawalili sprawe a nie ja
    pytałem przed kupnem 5 razy o VAT
    nawet w cenniku mam ze jest 0%a teraz niby pomyłka w druku

    chyba im zapłace ale wytarguje sie o rabat na nastepnych dostawach

    pieknie Wam dziekuje za pomoc, bo sprawy podatkow to
    czarna magia(dla mnie),

    a jeszcze zapytam czy w tej sytaacji gdzie ja jestem "konsumentem" tego
    towaru
    to mogą rządać dopłaty czy to już ich strata?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 10. Data: 2002-08-17 07:37:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > chyba im zapłace ale wytarguje sie o rabat na nastepnych dostawach

    Znajdź sobie raczej innego dostawcę;
    ten nie wróży dobrze na przyszłość.