  • 11. Data: 2002-08-21 17:44:02
    Temat: Re: Zwrot VAT (25 dni) w praktyce
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik milosz <m...@a...zsi.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ak0f3g$2mi$...@z...man.szczecin.pl...
    > no nie całkiem........ bezpośrednio na rachunek bankowy. Z założenia
    > racjonalnego prawodawcy mozna wywnioskowac ze tworzac ten przepis zdawal

    Z doświadczenia wydaje mi się że coś takiego w polskim prawie podatkowym nie
    istnieje (racjonalny prawodawca..?).

    Jeżeli ustawa VAT-owska nie ma pełnego własnego słowniczka pojęć, należy się
    posiłkować definicjami z innych ustaw, chociażby ustawy o rachunkowości i
    prawa budowlanego, w innym przypadku, nie bardzo wiadomo co ustawodawca
    chciał przez cos tam powiedzieć.
    Dochodzi do takich paradoksów jak pojęcie siedziby w przypadku osoby
    fizycznej prowadzącej działalności gospodarczej, co innego jest w VAT, co
    innego w PDOF a co innego w Kodeksie Cywilnym ( z różnymi właściwościami
    miejscowymi włącznie).
    A wspomniany przez Ciebie przepis uważam za wyjątkowo sp.... , dający
    ogromne pole do popisu urzędnikom skarbowym i sekującą bez żdnego
    uzasadnienia dużą grupę podatników.
    Mariusz

  • 12. Data: 2002-08-21 19:13:05
    Od: "zenek_pl :\)" <...@w...pl>

    "racjonalny prawodawca" to podstawowe pojęcie w prawie. Tylko przy takim
    zalozeniu mozna uznac system prawa za spojny i kompletny. to nie moj wymysl
    tylko dorobek doktryny prawa.
    pole do popisu dla urzednikow US....heh.. zasada jest zwrot w terminie
    60 dni. termin 25-cio dniowy jest wyjatkiem (przywilejem) a jako taki jest
    ograniczony. Nie trzeba pewnie przypominac, iż wyjątki interpretuje się
    bardzo ściśle - jako wyjątki od zasady :)

  • 13. Data: 2002-08-21 19:25:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zasada jest zwrot w terminie
    > 60 dni. termin 25-cio dniowy jest wyjatkiem (przywilejem) a jako
    taki jest
    > ograniczony.

    Chciałbym przypomnieć, że jeszcze niedawno
    ten normalny termin to było właśnie 25 (albo 30) dni,
    a przywilejem było 15 dni.

    Kiedyś to się nazywało "zielone światło"...
    (wspieranie eksportu i takie tam dyrdymały)

    CEZ