  • 1. Data: 2008-05-27 14:41:41
    Temat: Zwrot akcyzy od sprowadzonego auta
    Od: MiSSieK <m...@m...mm>

    Witam,

    w grudniu 2004 roku sprowadzilem z Unii Europejskiej samochod. Przy
    sprzedazy zostala wystawiona faktura na kwote 200 euro. Od tej kwoty
    zaplacilem kolo 520 zł akcyzy (65% od kwoty na fakturze). Niedawno
    wystapilem z wnioskiem o zwrot nadplaconej akcyzy, czyli o jakies 500 zl
    przy wyliczeniu akcyzy od tej kwoty na fakturze. Otrzymalem juz decyzje
    w ktorej przyznano mi zwrot 220 zł. Tylko 220 zł z tego wzgledu ze nie
    wzieli pod uwage tej kwoty z faktury tylko wartosc rynkowa pojazdu
    pomniejszona o VAT czyli nie 200 euro tylko ok. 10000 zł. Dodatkowo
    zaskoczylo mnie ze nie otrzymam odsetek nawet od tych 220 zł.

    Z tego co sie orientuje akcyze wylicza sie od kwoty na fakturze a nie od
    wartosci rynkowych, czy w zwiazku z tym sa jakies szanse zeby wywalczyc
    reszte pieniedzy? Jesli tak to co dalej nalezaloby uczynic?

    Czy moze powinienem odpuscic i cieszyc sie z tego co wyliczyli?