  • 1. Data: 2002-09-23 14:38:07
    Temat: Zwrot bezpośredni w VAT po nowelizacji
    Od: Sebastian <s...@p...onet.pl>

    Spółka w której pracuję co miesiąc korzysta z bezpośredniego zwrotu nadwyżki
    podatku naliczonego nad należnym. W przepisach po nowelizacji(po 1
    października) kwota zwrotu różnicy podatku na rachunek, nie będzie mogła
    byćwyższa od kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur, z których
    należności zostały w całości uregulowane, oraz od dokumentów celnych, jeżeli
    podatek z nich wynikający został zapłacony. Pytanie jest takie: co się
    dzieje z fakturami danego miesiaca, które nie zostały zapłacone. Czy
    przechodzą do rozliczenia za następnyy miesiąc? Za odp. z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2002-09-23 17:14:31
    Temat: Re: Zwrot bezpośredni w VAT po nowelizacji
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > należności zostały w całości uregulowane, oraz od dokumentów
    celnych, jeżeli
    > podatek z nich wynikający został zapłacony.

    Chyba czegoś nie rozumiem w tej noweli.
    Dlaczego zatem nie skreślono ust 6a w art 21?
    Czyli teraz jakby każdy zwrot musi spełniać warunki
    jakie wcześniej były tylko dla zwrotu w terminie 25 dni?
    Pomijając ograniczenie wynikające z limitu obrotu ze stawką
    mniejszą niż z art 18.

    Pytanie jest takie: co się
    > dzieje z fakturami danego miesiaca, które nie zostały zapłacone. Czy
    > przechodzą do rozliczenia za następnyy miesiąc? Za odp. z góry
    dziękuję.

    Wg mnie przechodzą. Tak jak wcześniej z art21.4

    CEZ

  • 3. Data: 2002-09-24 08:02:35
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Mam pytanie w związku ze wspomnianą nowelizacją. Wczorajsza Prawna pisała o
    konieczności złożenia w US wniosku o wyborze terminu rozliczeń VAT - czy
    chcemy miesięcznie, czy kwartalnie? Rozumiem, że wniosek składają ci, którzy
    chcą kwartalnie - reszta przez domniemanie rozlicza się po staremu? Czy też
    wszyscy muszą się opowiedzieć wprost?
    Pozdrawiam, Graszka.