  • 1. Data: 2002-09-23 12:11:54
    Temat: odliczenie od podatku- kurs j. ang.
    Od: "agnieszka" <...@...com.pl>

    Witam,
    Proszę o informację, czy istnieje możliwość odliczenia od podatku opłaty za
    kurs j. ang.(+podręczniki). Dodam, że obecnie jestem bezrobotnym
    absolwentem, ale pracowałem 3 m-ce po obronie i liczę, że uda mi się znaleźć
    pracę do końca roku.

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2002-09-25 07:10:00
    Temat: Re: odliczenie od podatku- kurs j. ang.
    Od: "clodine" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "agnieszka" <...@...com.pl> napisał w wiadomości

    > Proszę o informację, czy istnieje możliwość odliczenia od podatku opłaty
    za
    > kurs j. ang.(+podręczniki).

    19% wartosci kursu mozesz odliczyc w ramach odliczen od podatku za "odplatne
    doksztalcanie i doskonalenie zawodowe podatkinka" wg UoPDOF art. 27a ust.8
    pkt 3. "Za wydatki, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b), podlegające
    odliczeniu, uważa się wydatki z tytułu:
    3) nauki języka obcego w formach zorganizowanych przez podmioty prowadzące
    działalność w tym zakresie.". Koszt podrecznikow mozesz odliczyc wtedy jesli
    byly one wliczone w cene kursu, jesli kupowales je oddzielnie to IMHO nie
    mozesz ich odliczyc.
    A to czy kwota odprowadzonej zaliczki na podatek bedzie odpowiednio wysoka
    zeby jeszcze zastosowac odliczenie to juz inna sprawa ;)

    > liczę, że uda mi się znaleźć pracę do końca roku.
    powodzenia :)

    --
    pozdrawiam
    clodine