  • 1. Data: 2003-08-19 16:28:32
    Temat: Życiowa opresja powodem darowania składek...
    Od: "alien" <a...@x...com>

    Rzeczpospolita z 13 sierpnia 2003 roku.
    "Ubezpieczenie będący równocześnie płatnikami składek na ZUS mogą uzyskać
    umorzenie należności, jeśli wykażą, że ze względu na stan majątkowy i
    sytuację rodzinną nie są w stanie ich uregulować (...)"

    Podobno od dnia 13 sierpnia 2003 wchodzi w życie rozporządzenie ministra
    gospodarki, pracy i polityki społecznej (Dz.U. nr 141 poz. 1365) o
    okolicznościach uzasadniających rezygnację ZUS z dochodzenia swoich
    należności.

    Czy ktoś wie coś więcej na ten temat, może już ktoś zna te okoliczności,
    albo jak do tego ustosunkowały się urzędy.
    Ja dzwoniłem do Warszawa-Bemowo i nikt o tym nie wiedział (pani to się nawet
    uśmiała bo podobno o umorzeniu nawet części należności to od przeszło 10 lat
    nie słyszała).

    Mój ojciec jest po udarze i jest częściowo sparaliżowany, ma troszkę
    zaległości i chciałem je spłacić ale ZUS wymaga całej kwoty a nie w ratach.
    Może teraz będę miał szansę część umorzyć?