  • 1. Data: 2004-03-14 23:02:19
    Temat: abonament tel na przełomie roku
    Od: "kris" <k...@i...pl>

    Witam,

    Mimo przeszukania archiwum i przyglądania się obecnym wątkom nie doszedłem
    do wyjaśnienia tej kwestii. Jeżeli, jak twierdzą niektórzy, nie trzeba
    zaliczać kosztów do danego miesiąca, a jedynie do roku, tak więc mogę
    fakturę za usługi telefoniczne nie rozbijać na abonament i rozmowy. Wszystko
    wrzucam w jeden miesiąc - dla uproszczenia w miesiąc zapłaty (żeby jeszcze z
    VATem nie było problemu). Ale jak to zrobić na przełomie roku. Abonament
    jest za styczeń a rozmowy za grudzień i co z tymi kosztami?
    Chętnie wysłucham Waszych opinii, bo ja mam dylemat dyletanta :-)

    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-03-15 09:05:09
    Temat: Re: abonament tel na przełomie roku
    Od: "hagakure" <h...@b...pl>

    Użytkownik "kris" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak to zrobić na przełomie roku. Abonament
    > jest za styczeń a rozmowy za grudzień i co z tymi kosztami?
    > Chętnie wysłucham Waszych opinii, bo ja mam dylemat dyletanta :-)

    Ja dzieliłem - koszty rozmów i usług dot. ubiegłego roku księgowałem do
    grudnia 2003 a abonament
    za styczeń - w styczniu 2004. VAT oczywiście cały w miesiącu zapłaty lub
    następnym (styczeń lub luty jeśli faktura ma datę płatności na styczeń
    2004).

    W.R.

  • 3. Data: 2004-03-15 21:06:05
    Temat: Odp: abonament tel na przełomie roku
    Od: "kris" <k...@i...pl>

    Użytkownik hagakure <h...@b...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c33rqa$ecu$...@n...news.tpi.pl...

    > Użytkownik "kris" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ja dzieliłem - koszty rozmów i usług dot. ubiegłego roku księgowałem do
    > grudnia 2003 a abonament
    > za styczeń - w styczniu 2004.
    <ciach>

    Masz rację, ale chodzi mi o sytuację kiedy przez cały rok księguję faktury w
    całości tak jak je dostaję, nie zagłębiając się czy dotyczy to abonamentu
    czy rozmów. Np. faktura za kwiecień na 100 zł z datą zapłaty kwietniową
    (abonament za kwiecień 36 zł, rozmowy za marzec 64 zł) i całość księguję na
    kwiecień. Problem powstaje na przełomie roku, bo nie mogę tak prosto tego
    zaksięgować. Ale może ja tylko marudzę...

  • 4. Data: 2004-03-16 11:32:38
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

> [...]
    > kwiecień. Problem powstaje na przełomie roku, bo nie mogę tak prosto tego
    > zaksięgować. Ale może ja tylko marudzę...

    Tak jest. ja tez tak robie w ciągu roku. Chodzi w sumie o to, żeby koszty
    były odliczone w roku,
    którego dotyczą. W ciągu roku nikt ci sie nie przyczepi, że rozmowy za
    morzec rozliczone na kwietniowej fakturze
    zaksięgowałeś w marcu - to i tak nie zmienia wysokości rocznego
    zobowiązania.
    Ale na przełomie roku trzeba sie pilnować niestety.

    pozdrawiam
    W.R.