  • 1. Data: 2005-06-20 13:41:09
    Temat: amortyzacja aparatu cyfrowego
    Od: "TP" <y...@e...pl>

    przejrzalem archiwum i nie bardzo udalo mi sie dojsc - jak najszybciej
    zamortyzowac
    zakup aparatu cyfrowego, ale moze bez stosowania jak ktos to okreslil
    metody "atomowej" z odpisem 30% na samym poczatku.?

    Cena 4508,20 vat 991,80
    Rozumiem ze VAT rozliczam standardowo w mies. nastepujacym po zakupie
    a co z KUP? T.J. ile moge max. odliczac przy amortyzacji przyspieszonej?
    (czy gdzies na sieci sa dostepne tabele klasyfikacji sr. trwalych i stawki
    amortyzacji - google jakos nie pomogl w tej kwestii)

    T.P.

  • 2. Data: 2005-06-20 21:10:04
    Temat: Re: amortyzacja aparatu cyfrowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jun 2005, TP wrote:

    >+ przejrzalem archiwum i nie bardzo udalo mi sie dojsc

    He, he... Pierwsze trafienie w googlu... odsyła do googla :)
    http://groups.google.pl/groups?as_q=stawka&num=100&h
    l=pl&btnG=Szukaj+w+Google&as_oq=fotograficznego+foto
    +fotgraficzny&as_ugroup=*.podatki
    ...i mamy:
    http://groups.google.pl/groups?selm=Pine.WNT.4.58.03
    11130242090.-372631%40k6-2.portezjan.zabrze.pl

    ...ale tam są już odesłania do dwu postów wskazujących na 808 :)
    IM*H*O fotoaprat kwalifikuje się zdecydowanie na "podlegający szybkiemu
    postępowi" (czy jak tam w ustawie jest), grupa 8 - czyli am.
    przyspieszoną (stawka x2) stosować można by.
    Wychodziłoby 2*20% rocznie...

    >+ - jak najszybciej
    >+ zamortyzowac
    >+ zakup aparatu cyfrowego, ale moze bez stosowania jak ktos to okreslil
    >+ metody "atomowej" z odpisem 30% na samym poczatku.?

    ...a dlaczego by nie ?

    >+ Cena 4508,20 vat 991,80

    czyli o 16,40 przekroczyłeś próg. Nie mogłeś tych 17 zl opustu
    wynegocjować ???

    >+ a co z KUP? T.J. ile moge max. odliczac przy amortyzacji przyspieszonej?
    >+ (czy gdzies na sieci sa dostepne tabele klasyfikacji sr. trwalych i stawki
    >+ amortyzacji - google jakos nie pomogl w tej kwestii)

    W ustawie.
    Mnóstwo stron z narzucającą się www.podatki.pl włącznie - ale treść
    ustawy jest u wielu "dostawców" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-21 12:24:48
    Od: "TP" <y...@e...pl>

    > ...ale tam są już odesłania do dwu postów wskazujących na 808 :)
    Te dwa tez znalazlem ale tez znalazlem kilka innych, gdzie ktos proponowal
    podciagnac to pod sprzet komputerowy etc. i ze moze byc
    30% rocznie, gdzies ktos tez sugerowal 50% rocznie a nawet 2x30%.

    > IM*H*O fotoaprat kwalifikuje się zdecydowanie na "podlegający szybkiemu
    > postępowi" (czy jak tam w ustawie jest), grupa 8 - czyli am.
    > przyspieszoną (stawka x2) stosować można by.
    > Wychodziłoby 2*20% rocznie...

    niestety ....deklaracja juz poszla a w ksiazkach przyjalem
    amortyzacje 20% ...czy mozna to odkrecic, t.j. wymaga korekty PIT'a
    za zeszly miesiac czy moge w 1szym miesiacu przyjac 20% a potem stwierdzic
    ze jednak ten postep faktycznie jest szybki i przyspieszyc amortyzacje
    stosujac 2x20%?

    > czyli o 16,40 przekroczyłeś próg. Nie mogłeś tych 17 zl opustu
    > wynegocjować ???
    Troszke wiecej - cena netto...brutto bylo 5500

    wielkie dzieki za pomoc

  • 4. Data: 2005-06-21 21:12:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jun 2005, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Mon, 20 Jun 2005, TP wrote:
    [...]
    >+ >+ zakup aparatu cyfrowego, ale moze bez stosowania jak ktos to okreslil
    >+ >+ metody "atomowej" z odpisem 30% na samym poczatku.?
    >+
    >+ ...a dlaczego by nie ?

    ...już sobie odpowiedziałem na grupie foto.cyfrowa (BTW: jestem
    przeciwnikiem NIE stosowania crosspostingu w UZASADNINYCH przypadkach,
    ten się IMO zdecydowanie zalicza !): "atomówka" dotyczy tylko grup
    3-6.
    A fotoaparaty są w 808... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-23 21:30:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jun 2005, TP wrote:

    >+ niestety ....deklaracja juz poszla a w ksiazkach przyjalem
    >+ amortyzacje 20% ...czy mozna to odkrecic, t.j. wymaga korekty PIT'a
    >+ za zeszly miesiac czy moge w 1szym miesiacu przyjac 20% a potem stwierdzic

    Nie wiem :(
    IMO jest zgryz: przecież podstawą wpisu do KPiR jest wyliczenie
    z EST (wynikające ze stawki i współczynnika).
    Nie mam pojęcia czy dopuszczalna jest "korekta EST" w zakresie
    *prawidłowo* przyjętych współczynników.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)