  • 1. Data: 2005-06-20 10:34:32
    Temat: zwot podatku ZUS dolicza do dochodu przy przyznawaniu dodatku
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Od mojej znajomej ZUS zażądał PIT za 2004 rok, bo zwrot podatku w/g niego
    trzeba doliczyć do dochodu.
    Mieszkamy w spółdzieelczym mieszkaniu i odliczamy fundusz remontowy, a ja
    dodatkowo rozliczam się wspólnie z dzieckiem . Czy naprawdę ZUS ma prawo
    doliczyć zwrot podatku do dochodu?
    Maria

  • 2. Data: 2005-06-20 11:05:45
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d966db$pdj$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Maria" <m...@n...pl> wrote:

> [...]
    > dodatkowo rozliczam się wspólnie z dzieckiem . Czy naprawdę ZUS ma prawo

    Jakąś podstawę prawną podali?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 3. Data: 2005-06-20 12:11:21
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dodatkowo rozliczam się wspólnie z dzieckiem . Czy naprawdę ZUS ma prawo

    W/g mnie jest to logiczne..bo "zwrot" może zawyżyc dochód na członka
    rodziny( w przyznawaniu świadczeń zusowskich)z drugiej zaś strony podczas
    kontroli w US w sprawie zakupu mieszkania (tak z innej beczki) takim zwrotem
    sie wybroniłam....w związku z tym IHMO jest to faktyczny dochód juz
    niepodatkowy,no bo w końcu jak na to nie patrzec dostajesz tą forsę( o ile
    nie zostanie zarekwirowana na poczet zobowiązań np z tyt.mandatów)Szkoda
    tylko,że dopłat nie odejmują:(
    pozdrawiam
    ania

  • 4. Data: 2005-06-20 12:14:21
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-E8845C.13054520062005@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Jakąś podstawę prawną podali?
    >
    > --
    > Jarek
    > To tylko moje prywatne opinie.
    Nie podali żadnej podstawy prawnej, ale już przeczytałam całą
    informację na stronie ZUS i takiego czegoś nie ma. Natomiast co innego teraz
    mnie zastanawia, że trzeba wszystkich członków rodziny podać, a nie podaje
    się kogo do tej rodziny zalicza się. Jeśli ktoś mieszka z rodzicami, z
    rodzeństwem to też ma podać?

  • 5. Data: 2005-06-20 12:33:02
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Na tomiast co innego teraz
    > mnie zastanawia, że trzeba wszystkich członków rodziny podać, a nie podaje
    > się kogo do tej rodziny zalicza się.

    Jak na studiach starałem się o stypendium socjalne to trzeba było podać
    "wszystkich przebywających we wspólnym gospodarstwie domowym"
    i ich dochody. NIKT nigdzie nie umiał odpowiedzieć czy brat pracujący
    sie zalicza, czy siostra zamężna ale niepracująca, czy jej mąż również
    niepracujący
    (wszyscy mieszkający w jednym domu), czy babcia zameldowana ale
    faktycznie mieszkająca gdzieś indziej tez się zalicza... Słowem nigdy nie
    wiedziałem jak to wypełnić. Pewnie zus też tego nie wie a pytają o podobne.

  • 6. Data: 2005-06-21 06:47:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Ania <a...@N...alpha.net.pl>
    w wiadomości <news:Jnyte.57517$JA.2952@fe01.news.easynews.com> wstukał:

    > Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > W/g mnie jest to logiczne..bo "zwrot" może zawyżyc dochód na członka
    > rodziny( w przyznawaniu świadczeń zusowskich)

    Logika żywcem wyjęta z wypowiedzi kolejnych MF-ów :/
    Chcesz powiedzieć, że gdy miałem 10 tyś. dochodu od którego naliczono i
    pobrano zaliczkowo podatek, a później 1 tyś. mi zwrócono w związku z
    odliczeniami, to miałem 11 tyś. dochodu?

    > w związku z tym IHMO jest to faktyczny dochód juz
    > niepodatkowy,no bo w końcu jak na to nie patrzec dostajesz tą forsę

    Wiesz, wybory niedługo -- może rzucisz hasło: opodatkować zwrot podatku,
    najlepiej ryczałtem 50%... :[

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2005-06-21 07:05:17
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    'Tom N' napisał(a):

    > Wiesz, wybory niedługo -- może rzucisz hasło: opodatkować zwrot podatku,
    > najlepiej ryczałtem 50%... :[

    Idąc tym tokiem rozumowania, postuluję doliczenie do dochodu wszelkich
    kredytów, w szczególności wydatków opłaconych kartą kredytową ;-)

    M.

  • 8. Data: 2005-06-21 07:56:36
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    > Idąc tym tokiem rozumowania, postuluję doliczenie do dochodu wszelkich
    > kredytów, w szczególności wydatków opłaconych kartą kredytową ;-)
    >
    > M.
    Panowie:)wszystko to co napisałam nie mija się z rzeczywistością,prawda?więc
    nie rozumiem po co Wasze postulaty?:)
    pozdrawiam Ania

  • 9. Data: 2005-06-21 08:40:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Ania napisał(a):

    > Panowie:)wszystko to co napisałam nie mija się z rzeczywistością,prawda?więc
    > nie rozumiem po co Wasze postulaty?:)

    Ale czy masz jakieś podstawy do takich stwierdzeń? Bo w takim układzie
    do dochodu można tez doliczyć ulgę na bilety PKP czy w komunikacji
    miejskiej, bo PRZECIEŻ MASZ WIĘCEJ PIENIĘDZY ;-P

    M.

  • 10. Data: 2005-06-21 15:32:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:
> [...]
    > i pobrano zaliczkowo podatek, a później 1 tyś. mi zwrócono w związku z
    > odliczeniami, to miałem 11 tyś. dochodu?

    Może zacznij od przekonania ZUSu, że jak występuje
    zwrot podatku, to znaczy, że dochód był mniejszy
    niż wcześniej deklarowano.