  • 1. Data: 2005-06-20 09:56:10
    Temat: Jak to jest z nadpłatami
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam

    Mam taki problem (a w zasadzie problemu już nie ma, tylko chcę wiedzieć kto ma
    rację). Prowadzę DG. Z pitu rocznego złożonego 25/03/05 wyszła mi nadpłata. W
    związku z tym, że w tym dniu przypadał termin złożenia deklaracji VAT-7,
    złożyłam wniosek o przeksięgowanie nadpłaty z PIT na VAT, oraz zapłaciłam
    różnicę. Teraz dostałam informację o zaległości w podatku VAT. Niby mała kwota
    8,80 i kilkanaście złotych odsetek, ale chciałabym wiedzieć czy mam rację, czy
    US najpierw szuka kasy, a potem po miesiącach robi co do niego należy.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-20 13:38:53
    Temat: Re: Jak to jest z nadpłatami
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    czy
    > US najpierw szuka kasy, a potem po miesiącach robi co do niego należy.

    IMHO wniosek to wniosek: składasz zeznanie, musi być sprawdzone,
    potwierdzone i dopiero jak wszystko się zgadza zastanawiasz się co zrobić z
    nadpłatą,
    więc wątpię, żeby US zrobił to wszystko jednego dnia... Oczywiście na zwrot
    US ma 3 miesiące, więc faktycznie mógł to przeksięgować dopiero w
    późniejszym terminie...

    Kiedy ja mam takie sytuacje, zawsze piszę 'proszę o zaliczenie na poczet
    przyszłych zobowiązań' i daje sobie/urzędowi jakiś czas na rozpatrzenie
    wniosku...

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2005-06-22 07:49:14
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Kiedy ja mam takie sytuacje, zawsze piszę 'proszę o zaliczenie na poczet
    > przyszłych zobowiązań' i daje sobie/urzędowi jakiś czas na rozpatrzenie

    A po co im "jakiś czas" wydawało mi się zawsze, że to wynika z ordynacji