  • 1. Data: 2005-06-20 12:16:02
    Temat: VAT-R - czekac na potwierdzenia?
    Od: Bucz <R...@t...pbz-ROT13>

    czytalem ostatnio w archiwum ze aby brac FV na firme nalezy miec
    potwierdzenie ze sie jest vatowcem - a ono przychodzi po miesiacu od
    zlozenia dokumentu VAT-R - dzis po 3 tygodniach czekania pryszedl
    poleceony ze skarbowki... juz mysalelem ze to to na co czekam, a tam
    pisza ze trzeba doniesc umowe z bankiem
    poszedlem wyjasnilem ze umowa juz byla zlozona pani stwierdzila ze sie
    pomylila... pytam sie to kiedy dostane potwierdzenie... a ta mi z
    usmiechem na twarzy ze do miesiaca czasu i ze nie potrzebuje
    potwierdzenia bo juz jestem VAT-owcem

    i teraz juz sam nie wiem czy moge brac te faktury czy czakac... wszedzie
    mowia cos innego

    --
    Bucz
    "Nie ma rzeczy niemozliwych, wszystko to tylko kwestia czasu"

  • 2. Data: 2005-06-20 13:32:04
    Temat: Re: VAT-R - czekac na potwierdzenia?
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@g...pl>

    Uzytkownik "Bucz" <R...@t...pbz-ROT13> napisal w wiadomosci
> [...]
    > potwierdzenia bo juz jestem VAT-owcem
    >
    > i teraz juz sam nie wiem czy moge brac te faktury czy czakac... wszedzie

    To nie do konca tak... - nie czekasz na potwierdzenie, ale na numer nip...

    Jezeli jestes osoba fizyczna, mozesz od nastepnego dnia po zlozeniu VAT-R
    przyjmowac i wystawiac faktury VAT.
    Swój NIP znasz i to jego uzywasz do obrotów VAT'owskich, a na potwierdzenie
    czekac nie musisz.

    Na potwierdzenia powinny czekac natomiast m.in. spólki - nie maja swojego
    nipu do momentu jego nadania, a na fakturze musi sie nip pojawiac...

    i to byloby tak w skrócie...

    pozdrawiam
    Lukasz Kalinski

  • 3. Data: 2005-06-20 16:35:17
    Od: Bucz <R...@t...pbz-ROT13>

    Użytkownik Lukasz Kalinski napisał:

> [...]
    >
    > Na potwierdzenia powinny czekac natomiast m.in. spólki - nie maja swojego
    > nipu do momentu jego nadania, a na fakturze musi sie nip pojawiac...

    dzieki, teraz mnie "pojasnilo"

    a w takim razie to co czytalem w archiwum to musiala byc taka sprawa ze
    ktos kupowal cos przez miesiac pod koniec miesiac zaniusl vat R - i
    chcial odliczyc vat od tego co kupowal przez zlozeniem podania ale w tym
    samym miesiacu

  • 4. Data: 2005-06-21 05:24:21
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Bucz" <R...@t...pbz-ROT13> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktos kupowal cos przez miesiac pod koniec miesiac zaniusl vat R - i
    > chcial odliczyc vat od tego co kupowal przez zlozeniem podania ale w tym

    Bardzo możliwe:
    - po pierwsze primo: żeby być vatowcem, trzeba przed dniem bycia vatowcem
    złożyć VAT-R
    - po drugie primo: na fakturze musi widnieć numer nip...

    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński