  • 1. Data: 2005-02-17 10:29:03
    Temat: termin dzialalnosci
    Od: Robert Siegieda <r...@l...mm.pl>

    czy prawda jest ze za datę rozpczęcia działalności uważa się datę
    dokonania PIERWSZEJ TRANSAKCJI SPRZEDAŻY i od tego momentu musze opłacać
    ZUS??? jestem na etapie rejestracji dzialnosci i nie wiem jaki podac
    termin we wniosku
    pozdr

  • 2. Data: 2005-02-17 10:57:31
    Temat: Re: termin dzialalnosci
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Robert Siegieda napisał(a):
> [...]
    > dokonania PIERWSZEJ TRANSAKCJI SPRZEDAŻY i od tego momentu musze opłacać
    > ZUS??? jestem na etapie rejestracji dzialnosci i nie wiem jaki podac

    Za datę rozpoczęcia działalności uważa się date dokonania pierwszej
    czynności związanej z tą działalnością.
    Może to byc nawet zakup pieczatki. A także podpisanie jakiejkolwiek
    umowy w której wystepujesz jako przedsiębiorca.
    Termin podajesz taki w jakim zamierzasz rzeczywiście działalność
    rozpocząć - przed tym terminem nie powinienes występować nigdzie jako
    przedsiębiorca.

    Jak ty to sobie wyobrażasz - buduję wielką fabryke, szkolę ludzi,
    zatrudniam ich, zajmuje to rok i cały czas nie prowadzę działalności,
    nie płacę ZUS, nie rozliczam podatków bo nic nie sprzedałam?? ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-02-17 16:57:15
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    termin rozpoczęcia działalności to termin podany do wpisu do rejestru
    działalności gospodarczej !!!!

  • 4. Data: 2005-02-17 21:31:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2005, Małgorzata i Eugeniusz wrote:

    >+ termin rozpoczęcia działalności to termin podany do wpisu do rejestru
    >+ działalności gospodarczej !!!!

    Primo - tak OT - da się coś zrobić żebyś pisał(a) *pod*
    cytatem ? Jak ja teraz mam po ludzku odnieść się do treści ?

    Ad rem: termin rozpoczęcia DG to termin rozpoczęcia DG,
    coby pewnego grupowicza zmałpować ;)
    Termin we wpisie do rejestru to niewątpliwie termin deklarowanego
    rozpoczęcia DG. IMO (i nie tylko moim) termin podany do US
    i ZUS musi być jednakowy - bo do obu urzędów *po* rozpoczęciu
    DG podaje się termin faktyczny.
    Ale IMO (i nie tylko moim) termin faktyczny może być późniejszy
    niż deklarowany.
    Pamiętając iż "każdy odpowiada za siebie" - objaśniam iż
    po zasięgnięciu języka gdzie się dało osobiście z opóźnieniem
    rozpocząłem DG. Dyskusji można szukać w archiwach :)

    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ > przedsiębiorca.
    >+ >
    >+ > Jak ty to sobie wyobrażasz - buduję wielką fabryke, szkolę ludzi,

    ...i tak samo uważam...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-18 07:35:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Małgorzata i Eugeniusz napisał(a):
    > termin rozpoczęcia działalności to termin podany do wpisu do rejestru
    > działalności gospodarczej !!!!

    Termin podany we wpisie do ewidencji to planowany termin rozpoczęcia
    działalności gospodarczej - nie można jej rozpocząć przed tą data ale
    można po.
    Sama jako date rozpoczęcia działalności gospodarczej podałam date o 2
    tygodnie późniejszą niż wpis a pare lat juz działalność prowadzę i ZUS
    mi zaświadczenia o niezaleganiu wydaje regularnie.
    Ba, mam pod swoja opieka spółke cywilną w ktorej wspólnicy oficjalnie
    rozpoczęli działalność 6 miesięcy po dacie wpisu.
    Było to 5 lat temu. US ani ZUS nawet nie pisnął.

    Takich przypadków mam dookoła na pęczki, Gotfryd pewnie też (a siedzi na
    drugim końcu Polski) i peweni na liscie jeszcze sporo takich delikwentów
    się znajdzie.
    Natomiast nie znam nikogo komu by zakwestionowano datę rozpoczęcia
    działalności późniejsza niż we wpisie. Znasz kogoś takiego?

    I na podstawie jakiego przepisu miałoby sie to stać?

    Maddy

    ps. pisz pod cytatem, tnij syfnatury (delimiter tam nie jest dla ozdoby)
    i nie wcinaj sie w cytat, potem sie tego czytać nie da

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2005-02-18 23:40:43
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

> [...]
    > Natomiast nie znam nikogo komu by zakwestionowano datę rozpoczęcia
    > działalności późniejsza niż we wpisie. Znasz kogoś takiego?

    Owszem. ZUS (poinformowany przez UM) przesyła notę do
    rozpoczynającego, że ten nie dokonał zgłoszenia do ubezpieczenia i nie
    uiszcza składek. Wtedy jednaj wystarczy napisać odpowiedź, że w
    związku... (albo bez związku) działalnośc jeszcze nie została
    rozpoczęta. Na tym sprawa się zamyka. Nie wiem, jak to się ma do
    przepisów, ale tak się dzieje w praktyce (na moim końcu Polski) ;).

  • 7. Data: 2005-02-19 20:31:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2005, Jan Kowalski wrote:

> [...]
    >+ Owszem. ZUS (poinformowany przez UM) przesyła notę do
    >+ rozpoczynającego, że ten nie dokonał zgłoszenia do ubezpieczenia i nie

    E... taką notę to mi też posłali...
    Ale to nie jest "kwestionowanie" :) - IMHO przynajmniej :)
    ZUS "przypominał"... :)

    >+ Wtedy jednaj wystarczy napisać odpowiedź, że w związku...

    No u mnie wystarczyła rzecz nieprawdopodobna.
    Telefon :)
    Usłyszałem mruknięcie "acha", jakiś szelest (papier/klawiatura)
    - i to tyle :)

    >+ przepisów, ale tak się dzieje w praktyce (na moim końcu Polski) ;).

    ...no to na moim też :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)