  • 1. Data: 2003-11-22 05:57:06
    Temat: amortyzowane auto - czy mozna je sprzedac i kupic nowy?
    Od: "Maciej Matuszczyk" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Dziękuję wszystkim za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi dot. mojego pytania o
    modernizacje komputera w zakresie powiekszania wartosci srodka trwalego.

    A teraz drugie pokrewne pytanie.
    Kolega kupił auto osobowe (clio) na IDG (nie VAT - usługi medyczne).
    Amorytzacja została rozłożona na 5 lat. Jednak teraz po 1,5 roku interesy idą
    na tyle dobrze, że chciałoby się zmienić auto na większe i lepsze.
    Czy można je sprzedać i kupić nowe (może nawet z kratką) bez jakiś
    konsekwencji podatkowych?

    Pytam, bo znowu na drodze stoi uparta księgowa.

    Z góry dziekuję za szybką odpowiedź.

    Maciek Matuszczyk

    mm( at )2mat.com.pl

  • 2. Data: 2003-11-22 07:20:41
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Maciej Matuszczyk napisał:
> [...]
    > konsekwencji podatkowych?
    >
    > Pytam, bo znowu na drodze stoi uparta księgowa.

    Też doradzę zmianę księgowej. Zapytaj ją czy jak ktoś kupi/zbuduje
    budynek i zacznie go amortyzować to też nie może przeprowadzić firmy
    przez 40 lat?
    Auto można sprzedać i jego pozostała (nieumorzona) wartość staje się w
    tym momencie kosztem zaś cena sprzedaży przychodem. W zależności od
    stosunku tych dwóch kwot wychodzi podatek do zapłacenia albo nie.
    A kupno nowego auta to nowa bajka i to chyba już wiadomo. A jak kolega
    nie jest VATowcem to po co mu kratka?

    pzdr

    Tomek

    P.S. i witam wszystkich na grupie. Działalności nie prowadzę, jestem
    najemnym księgowym, na pełnej księgowości znam się lepiej niż na KPiR, a
    podatków się powoli uczę.

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 3. Data: 2003-11-22 07:52:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Nov 2003, Maciej Matuszczyk wrote:
    [...]
> [...]
    >+ na tyle dobrze, że chciałoby się zmienić auto na większe i lepsze.
    >+ Czy można je sprzedać i kupić nowe (może nawet z kratką) bez jakiś

    A co to mają być za "konsekwencje" ?
    Po prostu: wartosć sprzedaży jest przychodem, *nieodliczona* wartość
    amortyzacji staje się kosztem. Prawdą jest że kosztem jest tylko
    limitowana wartość amortyzacji samochodu osobowego, tak że jeśli
    był drogi (>20 kE ?) to *część* zamortyzowanej wartości nie była
    KUP. Jeśli samochód osobowy jest "drogi" - no to coś-tam się
    straci w tym znaczeniu że nie zostało uznane za KUP z powodu
    limitu.

    >+ Pytam, bo znowu na drodze stoi uparta księgowa.

    ...a konkretnie to z jakim zastrzeżeniem ?

    BTW: Zapodaj:
    groups.google.com
    -> zaawansowane
    -> grupa: *.podatki, autor: Latet,
    tekst "z którymkolwiek": "ksiegowa księgowe księgową księgowej"

    :) (w którymś z wątków zeznaje ile ich wymienił :), a w kilku
    - co mu "doradzały", włosy rzeczywiście dęba stają a paranoja
    płynie pod górkę). Nic nowego pod słońcem ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-22 22:29:54
    Od: "mm0101" <m...@w...pl>

> [...]
    > na tyle dobrze, że chciałoby się zmienić auto na większe i lepsze.
    > Czy można je sprzedać i kupić nowe (może nawet z kratką) bez jakiś

    nalezy pamietac ze przy sprzedazy tego starego prawdopodobnie suma
    przychodow z dzial. i sprzed. sr. trwalego bedzie wyzszy od limitu do
    rejestracji na VAT i trzeba bedzie chyba sie zarejestrowac jako VAtowiec
    ale pewny nie jestem - moze grupowicze sie wypowiedza na ten temat
    mm0101