  • 1. Data: 2003-11-22 08:47:32
    Temat: mala firma
    Od: "HELMUT" <h...@p...onet.pl>

    witam
    proszę o oswiecenie w temacie mała firma

    DG osoba fizyczna vat ryczałt (usługi budowlane) firma faktycznie mała 2
    pracowników

    wystawiam f-ry wat i deklaracje vat 7 tak jak 1; 2; 3; .....lata temu
    pojęcia matoda kasowa, memoriałowa itp są mi obce, jak również jakieś MF
    na f-rze.
    czy juz mam szukać mostu żeby skaoczyć czy moze jest ok.
    dzięki
    helmut

  • 2. Data: 2003-11-22 10:23:24
    Temat: Re: mala firma
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    HELMUT raczył napisać:
    dosyć ciekawe pytanie jak na grupę o podatkach.
    moja rada: nie skakać.
    a co na to inni grupowicze?
    RW

  • 3. Data: 2003-11-22 11:20:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Nov 2003, HELMUT wrote:

    >+ witam
    >+ proszę o oswiecenie w temacie mała firma
    >+
    >+ DG osoba fizyczna vat
    >+ ryczałt
    ^^^^^^^
    [...]
    >+ wystawiam f-ry wat i deklaracje vat 7 tak jak 1; 2; 3;
    >+ .....lata temu

    Nie no, wzór deklaracji to się zmienił :) i pewnie zauważyłeś :)

    >+ pojęcia matoda kasowa, memoriałowa itp są mi obce, jak również jakieś MF
    >+ na f-rze.

    MF ?? Hm... Dostajesz faktury z MF ?? To my z szacunkiem... ;)
    Załóżmy że chodziło ci o "MP" :)

    Jeśli nic nie zmieniałeś to jesteś "normalnym" VATowcem, czyli rozliczasz
    VAT memoriałowo (za wyjątkiem przypadków, kiedy inaczej :>, na przykład
    "z terminem płatności" - za telefon, prąd itp).

    >+ czy juz mam szukać mostu żeby skaoczyć czy moze jest ok.

    Ależ, ponieważ jesteś ryczałtowcem a nie KPiR - to wszystkie
    dywagacje i spory nt. kasa/memoriał cię nie dotyczą :), nie
    bądź taki szybki (Bill) :) !
    Tylko VAT możesz sobie inaczej rozliczać. MOŻESZ.
    No, chyba że *otrzymasz* fakturę "VAT-MP".
    Ale zakładam że podobnie jak w przypadku faktur "VAT-R" czy "VAT-KOMIS"
    dodatkowe literki zmuszą cię wtedy do zajęcia się problemem "a co to
    za cudo ?" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-22 11:35:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Nov 2003, RobertW wrote:

    >+ HELMUT raczył napisać:
    [...]
    >+ >> czy juz mam szukać mostu żeby skaoczyć czy moze jest ok.
    >+ dosyć ciekawe pytanie jak na grupę o podatkach.
    >+ moja rada: nie skakać.

    IMO dobra.

    >+ a co na to inni grupowicze?

    Primo - nie doczytał że poszło o KPiR, więc nie ma po co robić
    zbiegowiska.
    Secundo - jakby namieszał, to on się rzuci z mostu a jego
    podatki to kto będzie płacił ?? My ??
    Nic z tego !
    :)

    pozdrowienia :) Gotfryd

  • 5. Data: 2003-11-22 17:55:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > VAT memoriałowo (za wyjątkiem przypadków, kiedy inaczej :>, na przykład
    > "z terminem płatności" - za telefon, prąd itp).

    Tak gwoli ścicłości:

    Usługi i roboty budowlane - VAT w termnie otrzymania JAKIEJKOLWIEK
    zapłaty, ale nie później niż 30 dni od dokonania sprzedaży (odbioru
    robót, nie wystawienia faktury!!!)

    Swoją drogą - jeżeli kolega cały ten czas sm rozliczłą działalnośc nie
    zapoznając sie z kolejnymi zmianami przepiasów to ja współczuję.

    Bo jeżeli miał księgową to scedował ten nie dający sie ominąc obowiązek
    na nią.
    Ktoś w firmie MUSI BYĆ na bierząco bo będzie nieszczęście...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl