  • 1. Data: 2008-02-10 15:55:36
    Temat: aneks, podatek od pozyczki
    Od: jacekb <j...@w...pl>

    Witam
    Pozyczylem 15000 znajomemu w polowie 2006, dlug niesplacony. Mam umowe
    ale nie wiedzialem, ze nalezy zaplacic podatek 2%.
    Chce napisac aneks do tej umowy, zeby to on zaplacil zalegly podatek
    (odsetki, kara takze) lub mogl byc obciazony kosztami jezeli to ja
    musze isc do US. Sprawa bedzie miala final w sadzie wiec chce to
    uregulowac ale nie z wlasnej kieszeni.

    Moze tak? :

    "Aneks
    Sporzadzony (aktualna data) do umowy pozyczki z 2006.... zawartej
    pomiedzy A i B

    Pozyczkobiorca zobowiazuje sie do poniesienia wszelkich kosztow
    zwiazanych z zaplata podatku od przedmiotowej pozyczki"

    Serdecznie pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2008-02-10 18:33:33
    Temat: Re: aneks, podatek od pozyczki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jacekb wrote:
> [...]
    >
    > Pozyczkobiorca zobowiazuje sie do poniesienia wszelkich kosztow
    > zwiazanych z zaplata podatku od przedmiotowej pozyczki"

    Ankes do waszej umowy nie obowiązuje US.
    W 2006 roku podatek do zapłaty był solidarny, US może wybrać każdego z
    was do ściągnięcia sobie należnego podatku.
    Aneks będzie służych do dochodzenia należności na drodze cywilnej
    Po za tym zmuś drugą stronę do jej podpisania. :)

  • 3. Data: 2008-02-10 22:40:08
    Od: jacekb <j...@w...pl>

> [...]
    > Aneks będzie służych do dochodzenia należności na drodze cywilnej
    > Po za tym zmuś drugą stronę do jej podpisania. :)

    Dzieki za odpowiedz. Sytuacja jest taka, ze druga strona podpisze na
    99%. Po prostu nie chce do tego interesu dokladac.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-02-10 23:56:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jacekb wrote:

    > Dzieki za odpowiedz. Sytuacja jest taka, ze druga strona podpisze na
    > 99%. Po prostu nie chce do tego interesu dokladac.
    > Pozdrawiam

    to jaki to biznes dla drugiej strony skoro i tak pójdziesz do sądu.

  • 5. Data: 2008-02-11 15:52:08
    Od: jacekb <j...@w...pl>

    > to jaki to biznes dla drugiej strony skoro i tak pójdziesz do sądu.

    Podpisze, bo jak się okazało jego żona i teściowie nic nie wiedzą o
    tej pożyczce i zrobi wszystko żeby tak pozostało lub się chociaż
    odwlekło:) Taki typ. O sądzie jeszcze mu nie wspominałem ale jak sie
    nie dogadamy to zakładam sprawę. W końcu ten podatek 2% z 15000 to 300
    plus odsetki.

  • 6. Data: 2008-02-11 15:58:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jacekb wrote:

> [...]
    > odwlekło:) Taki typ. O sądzie jeszcze mu nie wspominałem ale jak sie
    > nie dogadamy to zakładam sprawę. W końcu ten podatek 2% z 15000 to 300

    to zamiast podpisywać aneks, daj mu do podpisania druk pcc-1 i niech ci
    wreczy 300 zł.

  • 7. Data: 2008-02-11 16:00:56
    Od: jacekb <j...@w...pl>

    > Ja do jednego elementu: wspomnianem (możliwej) kary.
    > Po pierwsze wynika z tego, że US może ukarać kogo chce (pewnie dla
    > porządku obu), i z faktu że obdarowany zgodzi się zapłacić nie wynika
    > że darujący nie zostanie ukarany.
    > Po drugie... a czynny żal nie mógłby na to ewentualne ukaranie pomóc?
    > Jak rozumiem US ciągle nie ma "wyraźnie udokumentowane"...

    Nie znam sie na prawie, sądach i podatkach ale kombinuje tak:
    podpisuje mi ten aneks, nie dogadujemy się, idę do US, wyrażam czynny
    żal, płace podatek i składam sprawę do sądu. Do umowy pożyczki
    dołączam aneks i chcę odzyskać pożyczone pieniądze i to co zażądał
    sobie US.

    Jeżeli nie zapłaciłem podatku ze swojej niewiedzy i wyraż czynny żal
    to mam zapłacić podatek z odsetkami, innej kary już nie ma?

  • 8. Data: 2008-02-12 10:34:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Feb 2008, witek wrote:

> [...]
    [...]
> [...]

    Po drugie... a czynny żal nie mógłby na to ewentualne ukaranie pomóc?
    Jak rozumiem US ciągle nie ma "wyraźnie udokumentowane"...

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-02-12 20:18:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Feb 2008, jacekb wrote:

> [...]
    > sobie US.
    >
    > Jeżeli nie zapłaciłem podatku ze swojej niewiedzy

    IMHO to jest bez znaczenia.
    Formalnie wszystkich (nas!) obowiązuje znajomość prawa.

    > i wyraż czynny żal
    > to mam zapłacić podatek z odsetkami, innej kary już nie ma?

    Mi się wydaje że tak, haka nie widzę, jak ktoś zna to niech opisze
    (dlatego pytałem).

    pzdr, Gotfryd