  • 1. Data: 2004-02-28 08:24:29
    Temat: aport sp. z o.o.
    Od: p...@f...pl (Małgorzata Przybysz)

    Mam pytanie:
    do spólki z o.o. został wniesiony aport w postaci warszatu
    samochodowego, bylo to około dwa lata temu, następnie w tym roku
    wspólnik chciałby ten swój wkład wyciągnąc i wzamina włożyć samochod
    ciężarowy ale o wartości wyższej niż warsztata samochodowy. Bylismy
    przekonani, że takiego zabiegu nie można dokonać ponieważ to co zostało
    włożone do spółki jest już własnością spólki i jedynie wyciągnięcie może
    być na podstawie sprzedaży (faktura VAT wystawiona przez spółkę), ale
    notariusz powiadomił nas, że może być dokonana wymiana, moje pytanie
    dotyczy czy taki zabieg może być dokonany oraz jak to wygląda w
    przepisach podatku wystarczy tylko wyksięgować jeden środek a drugi
    wprowadzić a powstała różnica będzie przychodem spółki do
    opodatkowania??
    Poszukiwałam informacji w sieci i w książkach a nigdzie nie doszukałam
    się takiego przypadku.
    Małgorzata Przybysz