  • 1. Data: 2004-02-28 07:10:51
    Temat: PIT 37, gdzie błąd
    Od: "Marek Aleszczyk" <s...@w...pl>

    Dzień Dobry

    Jestem zwykłym podatnikiem, pracowałem na zwykłą umowe o prace, u jednego
    pracodawcy. Problem w tym że kwota podatku należnego różni się od zaliczki
    pobranej na pit11.

    Podatek obliczony obliczam w następujący sposób: od pozycji 36 pit11 (dochód)
    odejmuje poz 67 pit11 (składki na ubezpieczenia społeczne), następnie
    zaokrąglam do złotego, obliczam 19% , odejmuje 530.08 zł, odejmuje poz 70 pit11
    (składki na ubezp. zdrowotne faktycznie odliczone), powstała w ten sposób kwota
    jest mniejsza o 110 zł od zaliczki z poz 37 pit11.

    Gdzie robie błąd ?

    Dziękuje. Do widzenia.

  • 2. Data: 2004-02-28 07:21:52
    Temat: Re: PIT 37, gdzie błąd
    Od: "KaWu" <rowpo23[CIACH]@gsi.pl>

> [...]
    kwota
    > jest mniejsza o 110 zł od zaliczki z poz 37 pit11.

    Nie mozesz odpisac całej składki zdrowotnej. Odejmij składke pomniejszona o
    owe 110zł.

  • 3. Data: 2004-02-28 07:45:07
    Od: "Marek Aleszczyk" <s...@w...pl>

> [...]
    > kwota
    >
    > Nie mozesz odpisac całej składki zdrowotnej. Odejmij składke pomniejszona o

    Acha, dzięki. A tak z ciekawośći, z czego to wynika ? skąd mam widzieć ile
    moge ?

  • 4. Data: 2004-02-28 21:36:01
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

> [...]
    sposób kwota
    > jest mniejsza o 110 zł od zaliczki z poz 37 pit11.

    Sprawdź, czy pozycja 36 z PIT 11 jest równa poz.65 ?

    Obliczasz prawidłowo. A może dochód przekroczył pierwszy próg
    podatkowy ( 37024zł ) ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-02-29 05:54:44
    Od: "Marek Aleszczyk" <s...@w...pl>

    > Sprawdź, czy pozycja 36 z PIT 11 jest równa poz.65 ?

    Tak, jest równa.

    > Obliczasz prawidłowo.  A może dochód przekroczył pierwszy próg
    > podatkowy ( 37024zł ) ?
    >
    > --

    Nie, nie przekroczył. Czy to znaczy że w PIT 11 jest błąd?
    Lub że zakład pracy faktycznie z niewiadomych powodów zapła-
    cił zbyt dużą zaliczke ? W każdym razie jeśli nawet jest błąd
    czy mam obowiązek go gdzieś skorygować, czy mnie to nie dotyczy ?
    (Bo w sumie jeśli to pomyłka to na moją korzyść ;-) )

    Pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2004-02-29 11:54:44
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

> [...]
    > czy mam obowiązek go gdzieś skorygować, czy mnie to nie dotyczy ?
    > (Bo w sumie jeśli to pomyłka to na moją korzyść ;-) )

    Witam,
    zakład pracy ma obowiązek prawidłowo obliczyć i pobrać zaliczkę na
    podatek dochodowy od wypłaconych wynagrodzeń. Jeśli w PIT 11
    wykazano faktycznie pobrane zaliczki to za dużo zakład potrącił
    podatku i masz prawo w rozliczeniu rocznym go dzyskać. ( ewentualnie
    możesz sprawdzić wyliczenie podatku w poszczególnych miesiacach o
    ile wiesz jakie miałes kwoty "wynagr.brutto" i "do wypłaty" )
    Jeśli to pomyłka na PIT 11, a US zwróci te 110 zł to możesz się liczyć
    z koniecznością zwrotu nadpłaty jeżeli zakład zrobi korektę PIT 11.
    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-03-01 12:21:32
    Od: "Marek Aleszczyk" <s...@w...pl>

    > Jeśli w PIT 11
    > wykazano faktycznie pobrane zaliczki to za dużo zakład potrącił
    > podatku i masz prawo w rozliczeniu rocznym go dzyskać.

    Witam

    W art.38 lub 39 Upof przeczytałem że nadpłata jest zaliczana
    na poczet zaliczki z marca, a jeśli po jej pobraniu dalej pozostanie nadpłata
    to jest zwracana przez płatnika w gotówce, i wtedy odejmuje ją od zaliczki
    pobranej w rocznym rozliczeniu.

    Czy dobrze zrozumiałem ?

    pozdrawiam
    Marek