  • 1. Data: 2002-06-01 20:58:34
    Temat: auto
    Od: "kazimierz" <j...@i...pl>

    witam

    1. chce sprzedac auto ktore mialem w E ŚT, rok po zaprzestaniu DG-- gdzie
    mam wykazac dochód i jak zaplacic podatek, czy wypełniam jakiś PIT i w jakim
    terminie

    2. a gdybym prowadził dalej DG i sprzedawał auto uprzednio wyprowadzone z
    EŚT , i miałbym z tytułu tej sprzedaży stratę czy mogłbym ja rozliczyć w
    ramach prowadzonej DG w PIT 5

    pozdrawiam
    kazik

  • 2. Data: 2002-06-02 07:06:18
    Temat: Re: auto
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    kazimierz wrote:

    > witam
    >
    > 1. chce sprzedac auto ktore mialem w E ŚT, rok po zaprzestaniu DG--
    > gdzie mam wykazac dochód i jak zaplacic podatek, czy wypełniam jakiś PIT i
    > w jakim terminie
    PIT-5, do 20 następnego miesiąca. To jest ciągle przychód z działalności.
    Wartośc niezamortyzowana będzie kosztem uzyskania przy tej sprzedaży.

    > 2. a gdybym prowadził dalej DG i sprzedawał auto uprzednio wyprowadzone z
    > EŚT , i miałbym z tytułu tej sprzedaży stratę czy mogłbym ja rozliczyć w
    > ramach prowadzonej DG w PIT 5
    MUSISZ je rozliczyć w ramach DG. Nie zozliczasz tego saldem (zysk albo
    strata) tylko przychód dodajesz do innych przychodów, koszt do innych
    kosztów w danym miesiącu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-06-03 14:49:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Jun 2002, kazimierz wrote:
    [...]
    >+ 2. a gdybym prowadził dalej DG i sprzedawał auto uprzednio wyprowadzone z
    >+ EŚT , i miałbym z tytułu tej sprzedaży stratę

    Oświeć ty mnie, jak do straty doszedłeś.
    (owszem, mam koncept - a to dlatego że od jakiegoś czasu myslę
    o pewnym problemie - ale ci go nie podsunę ;)!)

    Kolejność jest taka:
    - kupujesz ŚT. Jest *twój* (kupujesz ze środków uprzednio
    opodatkowanych). W tym momencie możesz mieć zysk lub stratę
    ze sprzedaży
    - amortyzujesz, czyli stopniowo wliczasz w koszt. Stopniowo
    sprzęt przestaje być "twój" i staje się "firmowy". Po
    zamortyzowaniu "odzyskałeś" wyłożony podatek dochodowy !
    - kończysz DG, wyprowadzasz z DG,... - w tym momencie, w ramach
    swoistego "odszkodowania" za to, że *najpierw* musiałeś
    "wyłożyć swoje" (pieniądze) - podatek, będący wartoscią
    ŚT jest "w zawieszeniu"

    Podatek od *całej wartości ŚT* (bo został uprzednio "odzyskany") !
    Po prostu - od zamortyzowanego ŚT trudno wygenerować stratę :)
    (owszem - da się: jak jest przymus złomowania, tak jak dla samochodów :>)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (w takie niuanse jak różnice skali podatkowej w momencie zakupu,
    amortyzacji i sprzedaży nie wnikajmy ;))