  • 1. Data: 2003-03-20 08:52:57
    Temat: auto - podstawa prawna do odliczania odsetek od kredytu
    Od: "Piotr" <piotrk@*antyspam*fr.pl>

    Witam!

    mam auto na kredyt na firme z homologacja... wszyscy mnie przekonuja ze moge
    sobie odliczac odsetki od takiego kredytu.... czy moglby mi ktos uprzejmie
    podac podstawe prawna na jakiej mozna sie opierac przy takim odliczeniu? z
    gory dzikuje....

  • 2. Data: 2003-03-20 11:08:47
    Od: "Piotr" <piotrk@*antyspam*fr.pl>

    dodam, ze auto jest pod zastaw bankowy....

  • 3. Data: 2003-03-20 11:39:20
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Piotr" <piotrk@*antyspam*fr.pl> napisał w wiadomości
    > dodam, ze auto jest pod zastaw bankowy....
    ------------------------------------
    Jeśli samochód lub coś innego kupuje na firmę i biore na to kredyt to koszt
    zakupu tego czegoś jest powiększony o koszty opłat bankowych.To tak na
    logike.Nie bardzo pamiętam ale chyba nie ma konkretnie pozycji w ustawie
    podatkowej że odestki od kredytu są kup.Są kosztem zakupu środka trwałego a
    więc kup.Oczywiście jeśli ten samochód w firmie jest potrzebny.Może jest
    jeszcze jest coś istotnego ale jakoś w tej chwili mi nic nie przychodzi do
    głowy ,pewnie znajdzie się ktoś to mnie poprawi.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-03-20 12:25:41
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Thu, 20 Mar 2003 12:39:20 +0100, "Wiola Pikorska"

> [...]
    >jeszcze jest coś istotnego ale jakoś w tej chwili mi nic nie przychodzi do
    >głowy ,pewnie znajdzie się ktoś to mnie poprawi.

    Jeżeli samochód jest składnikiem majątku firmy czyli jest wpisany w
    EST, bez względu czy ma tą homologacje na ciężarowy czy nie, to
    odsetki od kredytu na sfinansowanie zakupu od momentu oddania są kup.
    Do momentu oddania do użytkowania odsetki, prowizje powiększają
    wartość początkową środka trwałego. Podstawą jest art....mmmm...dla
    fizycznych nie wiem, dla prawnych art. 15, 16 i dalsze updp.
    --

    Sławomir Dąbrowski