  • 1. Data: 2003-03-20 07:14:45
    Temat: DG przejscie z karty podatkowej na ryczalt
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

    prowadze DG - uslugi elektro na karcie

    chcialbym poszerzyc to o handel drobnica
    i ewentualnie komis sprzetu

    goglalem , szukalem , czytalem ... jednak :

    - czy mozna takie zmiany zrobic w trakcie roku ?
    - nowe zgloszenie do urzedu statystycznego ... ???
    - jakie niespodzianki mnie czekaja ?
    - jakie kroki wobec US ?
    - czy obowiazuje ( by byc nie-VAT ) prog 20 czy 40 tys ?
    - czy na ryczalccie moze byc komis ?

    --
    Piotr W.
    t...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-03-20 09:01:53
    Temat: Re: DG przejscie z karty podatkowej na ryczalt
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Mar 2003, Piotr W wrote:

    >+ prowadze DG - uslugi elektro na karcie
    [...]
    >+ - czy obowiazuje ( by byc nie-VAT ) prog 20 czy 40 tys ?

    Tak profilaktycznie - sprawdź w ustawie o VAT. Tam gdzieś
    jest zapis że podstawa wyznaczenia limitu wcale nie
    musi być obrót. Do pośrednictwa (finansowego ?) liczy się
    np. 30-krotność (OiP) *prowizji*, nie wiem jak jest
    z komisem (sygnalizuję że też może być "dziwnie").

    >+ - czy na ryczalccie moze byc komis ?

    Na ryczałcie powiadasz... Co do ewidencjonowanego to w ustawie
    jest tak:

    +++++
    Art. 12. 1. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
    3) 8,5 proc.:
    d) prowizji uzyskanej przez komisanta ze sprzedaży na podstawie umowy
    komisu,
    --------

    IMHO to nie znaczy że można "komisować" wszystkim, ale samego
    komisu nie wyklucza. Co do karty... nie zajrzałbyś do
    ustawy o podatku zryczałtowanym ?
    Powinna leżeć (z załącznikim pt. "co wolno na karcie") na
    www.mofnet.gov.pl oraz (polecam, wersje ujednolicone) w rzepie:
    http://www.rp.pl/prawo/prawo_podatki.html
    Jakbyś się brał za "komisologię stosowaną" to oprócz przeczytania
    kilkdziesięciu postów z grupy:
    http://groups.google.com/groups?as_oq=komis%20komisu
    %20komisowa%20komisant&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.pod
    atki&lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2000
    &as_maxd=20&as_maxm=3&as_maxy=2003&num=100&hl=pl

    ...uzyskanych oczywiście z:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=+ko
    mis+OR+komisu+OR+komisowa+OR+komisant+group:*.podatk
    i&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&as_drrb=b&as_
    mind=12&as_minm=5&as_miny=2000&as_maxd=20&as_maxm=3&
    as_maxy=2003

    ...chyba nie zaszkodzi wizyta (konsultacje) u doradcy podatkowego
    żeby czegoś nie stentegować... :]

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-21 19:41:17
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Tak profilaktycznie - sprawdź w ustawie o VAT. Tam gdzieś
    > jest zapis że podstawa wyznaczenia limitu wcale nie
    > musi być obrót.

    jak to rozumiec ?

    > IMHO to nie znaczy że można "komisować" wszystkim, ale samego
    > komisu nie wyklucza.
    [ ... ]
    > Jakbyś się brał za "komisologię stosowaną" to oprócz przeczytania
    > kilkdziesięciu postów z grupy:

    komis - chyba wystarczajaco zrozumiale :-(

    --
    Piotr W.
    t...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2003-03-22 22:19:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Mar 2003, Piotr W wrote:
    [...]
    >+ > Tak profilaktycznie - sprawdź w ustawie o VAT. Tam gdzieś
    >+ > jest zapis że podstawa wyznaczenia limitu wcale nie
> [...]

    Już nie pamiętam czy powoływałem się w tym czy w sąsiednim
    wątku; np. przy niektórych rodzajach pośrednictwa do limitu
    liczy się 30-krotność prowizji. Zarabiasz 1 000 zł i niezależnie
    czy obrotu było 5 000zł czy 50 000 zł - to do limitu liczy
    ci się 30 000zł... Nie pamiętam *jakich* pośrednictw dotyczy
    - chyba tylko finansowych, ale proponowałem sprawdzić.
    Zresztą - ustawa o VAT (przeczytanie) raczej nie zaszkodzi.
    No, na trawienie ;> może zaszkodzić... :) !

    pzdr, Gotfryd